אירוויזיון הילדים 2018- מה זה לעזאזל ולמה זה מעניין אותנו?

אירוויזיון הילדים 2018- מה זה לעזאזל ולמה זה מעניין אותנו?

בשנת 2003 בדנמרק המושלגת התארחה תחרות ‘אירוויזיון הילדים הראשונה’ שהיתה שילוב בין תחרות קריוקי לזאטוטים לבין מעבדה לגילוי כישרונות צעירים.

התחרות דלת הרייטינג לא מיצתה את הפוטנציאל עד עצם היום הזה, וטרם נולד מחלציה כוכב אמיתי בעל שיעור קומה. כמעט אף זוכה לא צעד במצעדי פזמונים. עם זאת, חלק מהילדים צמחו להיות כוכבים בזכות עצמם כמו למשל עדי ביטי שלקחה חלק בשנת 2012 בתחרות שהתארחה בהולנד כחלק מהרכב KIDS IL שהורכבה ממשתפים שונים של ‘בית ספר למוזיקה’. ישראל, אגב, השתתפה רק פעמיים.

התחרות אמש נערכה בטבילסי בירת גיאורגיה לאחר שמרים מדאמשווילי זכתה בשנה שעברה עם השיר הקסום MZEO (שמש). מרים, ילדת פלא של ממש לומדת בבית ספר לאומנויות בארצות הברית ובעלת מבטא ניו יורק צלול.

התחרות נערכה לראשונה בטביליסי אף על פי שמדינת החצ’פורי כבר זכתה פעמיים בעבר (אחד השירים כלל רק זמזום דבורים במשך שלוש דקות). גיאורגיה היא ‘אלופת’ האירוויזיון לילדים עם שלושה ניצחונות בחמש עשרה שנות קיומה של התחרות.

הגיאורגים הרימו הפקה מרשימה יחסית לתקציב הזעום. המנחות הלן קלנדזה וליזי-פופ נתנו עבודה מצוינת ואנגלית סבירה ביותר בצירוף גרדרובה איומה. פעם עורב התרסק לחזיה של הלן, פעם ליזי פופ התכסתה בפרחים מפלסטיק ומצנפת, פעם הלן לבשה גרב אדומה ופעם ליזי התנגשה בכדור דיסקו.

השירים בתחרות היו כמעט החלק השולי ביותר. כמעט אף שיר לא היה ראוי להכנס לשום פלייליסט. ככך למשל אירלנד שלחה ילדה אנדרוגנית עם בלדת גיטרה משמימה, סרביה שלחה דואט של שתי בנות (אחת מחופשת לבן) ששרו שיר טוויסט בסגנון הטוונטיז. פורטוגל כשלה לשחזר את ההצלחה מחודש מאי האחרון עם שיר בשם ‘כוכב יוטיוב’ דבילי. המוזרה מכולן הייתה ארמניה ששלחה עכברוש מזמר על הוברבורד שהשליך על הקהל בומברנג.

ה-‘צרה’ עם ההפקה הגיאורגית היתה נעוצה בבעיית צילום שחזרה על עצמה שוב ושוב במהלך הערב. במהלך השירים הקצביים המצלמה עברה מהבמה התזזיתית והגועשת לקהל מנומנם ואקראי שלא הגיב כראוי לשירי הפופ הקליטים. ב-‘אירוויזיון’ של הגדולים הקהל עומד וקופץ במשך שלוש וחצי שעות. ב-אירוויזיון הילדים הקהל בדרך כלל מורכב מילדים מקומיים מהמדינה המארחת שלא מכירים אף שיר מלבד השיר שלהם. צילומים של הקהל הבוהה בבמה יכול להרוס כל שיר בקלות.

ההצבעה,  הציגה פער עצום בין קהל המצביעים מהבית לעומת השופטים ה-‘מקצועיים’ . כך למשל השיר הזוכה של השופטים גיאורגיה הגיע למקום 12 מתוך 16 בקרב הקהל דבר שהוריד אותה למקום השני בסיכום הכללי. לעומת זאת הולנד אהובת הקהל הגיעה למקום תשיעי אצל השופטים. מי שהרוויחה מהסיפור היתה רוסיה שזכתה על תקן ה-‘שתיים רבות השלישית לוקחת’. הפער בין המקום הראשון לשני היה שלוש נקודות בלבד. הזוכה פולינה בוגסוויץ’ הנראית מגודלת למדי לגילה שרה על ילדים להורים גרושים בשילוב קולקצייה שלמה של איקאה על הבמה וכראוגרפיה המועתקת מ-סיה.

למרות הדשדוש ברייטינג והביקורות הצולבות התחרות נמצאת בתור הזה ובמספר גבוה יחסית של משתתפים. אין חשש שהתחרות תתפרש על פני שלושה ערבים בשנים הקרובות אבל גם היא גם לא תתכלה מחוסר ענייין.

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

2 תגובות

  1. אלעד

    בתור אדם שנסע לתחרות והיה שם-לא מסכים בכלל
    הקהל היה רועש מאוד והיה מלא עד אפס מקום
    אבל לא כולם מתחברים וזה בסדר

  2. אלעד פ

    כאחד שנסע לתחרות
    אני לא מסכים איתך לגבי הקהל שהיה רועש מאוד ומלא עד אפס מקום
    שיטת ההצבעה של הקהל הייתה שונה השנה ולכן רבים לא הצליחו להצביע ולכן אני מאוד בספק לגבי כשירות הזכייה ההולנדית
    וכמובן לגבי השירים הנהדרים,שאני כל שנה מאחל לאירוויזיון המבוגרים שיכיל אחוז שירים טובים גבוה כמו בתחרות הילדים.

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן