הנס של תאטרון באר שבע- ארכיון התאטרון עלה ליוטיוב

הנס של תאטרון באר שבע- ארכיון התאטרון עלה ליוטיוב

בשנת 1998 בעודי ילד בן עשר. עול ימים וצמחוני. ההורים שלי הלכו להצגה ‘מפתח לשניים’ בכיכובה של רמה מסינגר ז”ל. זו היתה קומדיית דלתות אמריקאית  העוסקת  באישה עם שני מאהבים שלא יודעים זה על קיומו של זה. שיא המחזה הציג את השעה שבה שני המאהבים מגיעים במקרה לדירה באותו הזמן כאשר נשותיהם דולקות בעקבותיהם. פאנץ’ מצחיק במיוחד הופיע כאשר וטרינר שיכור ניסה להנשים פוחלץ של שועל. באותה השנה בליל הסדר הברחתי כוסית של ברנדי, השתכרתי בבית של דודתי ו… ניסיתי להחיות פוחלץ של שועל.

הרפרנס המשעשע הספיק לאמא שלי כדי לרכוש לי כרטיס להצגת המבוגרים, לשלוח אותי עם סבתא שלי ולפקוד לראשונה את תאטרון המבוגרים מהשורה הראשונה. בשנה לאחר מכן קיבלתי לידי מנוי נוער על בסיס מקום פנוי. משנת 1999 עד לשנת 2005 הגעתי לכל הצגה שהופיעה בתאטרון באר שבע ולמרבית ההצגות שהגיעו מהקאמרי והבימה. מאות הצגות חלפו מול עיניי והכל בגלל אותו שועל מפוחלץ.

[wpdevart_youtube width=”640″ height=”385″ autoplay=”0″ theme=”dark” loop_video=”0″ enable_fullscreen=”1″ show_related=”1″ show_popup=”0″ thumb_popup_width=”213″ thumb_popup_height=”128″ show_title=”1″ show_youtube_icon=”1″ show_annotations=”1″ show_progress_bar_color=”red” autohide_parameters=”1″ set_initial_volume=”false” initial_volume=”80″ disable_keyboard=”0″]RivSW9Q52jo&t=12s[/wpdevart_youtube]

לאחרונה נתקלתי בדף היוטיוב של תאטרון באר שבע אשר העלה עשרות הצגות אשר הוצגו בעבר. אחרי עשרים שנה צפיתי שוב ב-‘מפתח לשניים’ והרגשתי כמו מישהו שנכנס לתוך מכונת זמן. לא האמנתי שאי פעם אוכל לצפות באותה הצגה עם אותם השחקנים ואותן תלבושות, אזכר באותם הפאנצ’ים ואותם קווי עלילה שנדחקו על ירכתי הזיכרון שלי.

בנוסף צפיתי בהצגה ‘שירה’ לפי ספרו של שי עגנון בכיכובה של יעל שרוני. שהציגה בפניי פיסת היסטוריה תאטרונית מרתקת, וב-‘קופסה שחורה’ לפי עמוס עוז אשר הוסרט גם בתור סרט.

 

תאטרון באר שבע מנגיש לקהל את ההצגות שהוצגו לפני שנים ומאפשר לצופים ולחוקרים לצפות בחתיכות מההיסטוריה הקרובה. תאטרון לא נועד להיות מצולם. שיטת המשחק, אופי האיפור והשימוש בתפאורה לא ‘עוברים מסך’. הצופה בתאטרון מצולם צריך להתאמץ כדי להתרכז למרות הסאונד הבעייתי והצילום, שבדרך כלל, נראה מרושל.

אני מקווה שתאטראות נוספים בארץ ילכו בעקבות תאטרון באר שבע, אופירה הניג ומיכאל גורביץ’ ויעלו את ההצגות שלהן ליוטיוב גם הן.

 

https://www.youtube.com/user/b7theatre/videos

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן