אוצר ביוטיוב- ארכיון דן אלמגור

במשך יותר מיובל דן אלמגור (ד”ר דן אלמגור!!) משמש כמוטיב חוזר בתרבות הישראלית. קשה למצוא ערב מחווה לאמן כלשהו מבלי ששיר שכתב דן אלמגור לא ישתרבב פניה. אי אפשר ללמוד על יצירות תאטרון מבלי להיתקל באחד מתרגומיו המופתיים לעברית.

הרחובותאי הממושקף עיצוב לנו תרבות שלמה וכעת הוא פותח עבורנו צוהר לארכיון הפרטי של הקלטות השירים שכתב, הראיונות בהם נשאל וההרצאות אותן העביר.

דף היוטיוב של דן אלמגור ליווה אותי לפני כמה שנים במסע הופעות בגרמניה, כאשר נאלצתי להעביר ימים ארוכים בשיממון על כרי דשא של פארק רחב ידיים בעיר המעיינות ויסבאדן. למזלי, באותו הזמן איתרתי באינטרנט את הראיונות אותם העלה דן אלמגור, והחוויה הגרמנית הפכה לחוויה בסימן המשורר והמתרגם.

דן אלמגור ניחן ביכולת רטורית נהדרת, סיפורים מרתקים, לשון מושחזת והתלהבות של ילד באשר לסיפורים שאותם הוא מספר.

בחלקים שונים של ההרצאות דן אלמגור שב ומתאר את אותם הסיפורים (היום בו גילה שהאורינוקו אינו נשפך לאמזנוס, הפקודה להשמיד בעזרת פטישים סינגל של שיר פרי עטו ‘צלם אנוש’, וכמובן הסקנדל סביב השיר-‘ כשאת אומרת לא).

יש מי שיחשוב שכל כך הרבה ראיונות עם דן אלמגור יתארו בהכרח  סיפורים ממוחזרים ושחוקים אך לא במקרה של דן אלמגור.  סיפוריו של אלמגור מתפתחים עם האמן במשך שנים. במשך ההאזנות הרציפות הבחנתי בכך שאני שומע ראיונות עם כמה ‘דנים’, אחד משנת 1972, השני מבוגר בעשר שנים, השלישי עומד על סף המילניום והאחרון הוקלט רק לאחרונה. במשך השנים משתנה הדן, הסיפורים מקבלים זוויות חדשות ותפניות לא מוכרות.

 ללא ספק נפלה בחלקם של אוהבי התרבות בארץ ההזדמנות להאזין לאדם מתבגר ומשתנה לנגד אוזניהם תוך מספר קטעי יוטיוב.

הדף כאמור זמין לקהל הרחב, ולצד ההרצאות והראיונות ניתנים כל הקטעים אותם כתב להאזנה ולצפייה.

https://www.youtube.com/user/almagordan

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן