הנרי אונגר אלפי הרצאות בנושאי ספרות, תרבות, אסתטיקה וקולנוע- לצפייה

הנרי אונגר אלפי הרצאות בנושאי ספרות, תרבות, אסתטיקה וקולנוע- לצפייה

כשאהיה גדול ארצה להיות הנרי אונגר.

המרצה השנון והחריף שנראה כמו דמות מהארי פוטר כבש אותי בהרצאות אותן העלו בשמו ליוטיוב-חינוך, וכעת בנבכי האינטרנט מצאתי את האתר הנושא את שמו ובו אלפי(!) הרצאות המכונסים תחת סדרות של ופלייליסטים. התוכן מכיל בתוכו נושאים שונים-  ספרות, אתיקה, אסתטיקה, אמנויות וקולנוע.

הנרי אונגר הוא הגשמת החלומות האקדמיים שלי- שילוב מרתק של סגנונות והיבטים פסיכולוגים, ופילוסופים על ספרות, אומנות, קולנוע ותאטרון מבלי להתייחס למשוכות הקיימות בינהן.

צבא המעריצים של הנרי אונגר ממלא אולמות ברחבי איזור המרכז, והמרצה המשונס נוסע בין בית איראלה לאוניברסיטת תל אביב ופולט יותר מידע מפיו ממה שחטיבה שלמה של חיל מודיעין יכולה לקלוט.

 

 

קחו עשר דקות והאזינו לסיפור הקצר ‘תחרות ריצה’ במסגרת פרויקט ‘סימני קריאה’ של כאן

 

 

האתר של הנרי אונגר- גן עדן עליי קלאווד

האתר של הנרי אונגר עם ההרצאות המרתקות הוא פנינה מדהימה לכל מי שרוצה להרחיב את ידיעותיו בכל הקשור לספרות, תרבות ואומנות. בסדרת ההרצאות- ‘מדארווין עד פרויד’ אונגר עובר בין יצירות המופת של הספרות ומנתח את האלמנטים ההופכים אותם למרתקים ויוצאי דופן. בסדרה ‘על כנפי איקרוס’ הוא מנסה לאתר את החוט הדק המקשר בין אספקטים שונים של אומנויות במשך ההיסטוריה מרמברנט ועד אלמדובר.

בסדרות אחרות הוא מנסה להתחקות אחר מושגים של סנס ונונס, אינטרטקסטואליות, נרטולוגיה ותאוריות פסיכולואנליטיות. במקרים שונים הנרי אונגר מנתח יצירות על פני עשרים שיעורים- לדעתי ההרצאה על יוליסס ארוכה יותר מהספר יוליסס בעצמו. הרצאות אחרות עוסקות בניתוחים דקדקניים של ‘יוסף ואחיו’ ועד- עלובי החיים.

ההרצאות של הנרי אונגר מאתגרות לפעמים כמו היצירות שעליהן הוא מתבסס.  מעבר לכך אני תוהה איך במשך העשור האחרון הנרי הקפיד לצלם את כל האירועים אותם העביר כאילו ידע בתוך תוכו שבעוד כמה שנים יוכל להפיץ לכל הדורש באינטרנט את התכנים אותם הפיק.

הערכה אחרונה באשר לתפעול האתר- את ההרצאות אי אפשר להסב בשום אופן לפורמט MP3, לא משנה כמה תנסו. הדבר מקשה מאד על ההאזה כשאני אני רוצה לענות להודעה בפלאפון או לחזור בקלות לאמצע ההרצאה שבה צפיתי. לדעתי יש טעם לשקול להעלות את התכנים ליוטיוב ולאפשר לקהל להתחבר באופן קל יותר להרצאות השונות.

 

http://henryunger.co.il

 

 

 

המתת חסד לחלום


  בגיל אחת עשרה היתה הפעם הראשונה שמישהו הבטיח לי שאהיה שחקן. מלהק של סוכנות ילדים-שחקנים הסביר לי בפירוט רב למה אני עומד להיות תום אבני הבא ובתמורה ביקש  שבעת-אלפים שקלים לבוק שחקנים

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

2 תגובות

  1. עידן

    למדתי אצל הנרי אונגר ושנים חיפשתי עוד הרצאות שלו! תודה רבה

  2. איילה עופר

    איזו מתנה לחיי!!!! תודות רבות, הוא אדיר, מרתק ויחיד ומיוחד במינו.

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן