זמרים מהאי כף ורדה שווה להכיר.

אנשי כף ורדה ידועים במוזיקליות שלהם. מוזיקת קייפ ורדה משלבת “השפעות אפריקאיות, פורטוגזיות וברזילאיות.” המוזיקה הלאומית המשמעותית של קייפ ורדה היא המורנה , צורת שירה מלנכולית ולירית. הזמרת המפורסמת ביותר מהמדינה היא סזריה אוורה שנהגה להופיע יחפה. בפוסט הקרוב אכיר לכם כמה זמרים נוספים מכף וורדה.

 

טפילו צנטרה - TEOFILO CHANTRE

 

טפילו צנטרה מנגן מוזיקה “אותנטיות ” קייפ ורדיאנית.  צנטרה חי בצרפת למעלה מעשרים וחמש שנים והמגוון של טעמיו המוזיקליים – החל מבוסה נובה וכלה בבולרו הקלאסי של הקאריביים דוברי הספרדית – עיצבו את אוזנו ואת ליבו, ופתחו אותם לאופקים רחבים יותר. הדבר הביא, בסופו של דבר לתחכום ההרמוני הגדול שהוא יוצר.

מריה דה בארוס

 

דה בארוס, הבכורה מבין חמישה ילדים, עברה עם משפחתה כנערה לפרובידנס, רוד איילנד, שם גרו סבא וסבתה. אז כמו עכשיו, בניו אינגלנד היו קהילות מהגרים רבות מכף ורדה,  הזמרת  הופיעה עם להקות רבות בהשתתפות בני ארצה. מאוחר יותר, דה בארוס התחתנה ועברה ללוס אנג’לס, שחשפה אותה למגוון רחב  של מקצבים והעשירה את החוויה המוזיקלית שלה. במקביל המשיכה דה בארוס להופיע בשני החופים עם מוזיקאים קייפ ורדיאנים ותיקים וחדשים.

רוי פינה

 

מיטב הזמרים בקייפ ורדיאן בכל הזמנים זכורים לא רק בגלל סגנון השירה  שלהם, אלא בזכות החתימה שלהם בעצם נוכחותם הייחודית: כריזמה יוצאת דופן שמשתלבשת עם המלודיה והמילים.  רעי פינה שלוקח את המוזיקה המהפכנית שלו לתחום אחר. מדובר בזמר  בעל קול ייחודי.

אגוסטו קגו

אוגוסטו גקו (אגוסטינהו דפינה)  נולד  בחלק הצפוני של האי פוגו באזור קטן בשם בובוסו. 
הוא נולד רואה, ובגיל ארבע החל להתעוור. כשהיה בן 14 הוא היה עיוור לחלוטין. לאורך הדרך הוא החל ללמוד לנגן מוזיקה כשהיה בן 8  החל לנגן במסיבות ובארועים מקומיים  כדי לעזור לפרנס את משק הבית. כיום הוא מנגן ב- 17 כלי נגינה, הוא מלחין, כותב, ווקאליסט ואפילו ממציא מכשירי מיתרים. 

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן