טבעונות בקייב (או: ‘כשהחיים נותנים לך פירות יבשים לקומופט- עשה מהם טג’ין’)

טבעונות בקייב (או: ‘כשהחיים נותנים לך פירות יבשים לקומופט- עשה מהם טג’ין’)

איך מתחיל ספר בישול אוקראיני?- ‘הטביעי את המצרכים בשומן חזיר בנדיבות’. לכאורה קייב ידידותית לטבעונים כמו שצ’צ’ניה ידידותית לגייז. בדיקה קלה באפליקציית הפרה השמחה ונתיבי ביקור חדשים בקייב התגלו לפניי, מקומות שכף רגלם של קרניבורים או תיירי sightseeing לא דרכה בהן.  

Ukrop/ Укроп/ יוקרופ

(Раїси Окіпної 2, Kyiv) המסעדה אמורה להיות ממוקמת במלון “Tourist” אבל למעשה הכניסה היא דלת אחת לפני הכניסה למלון. בתחילה המקום נראה כמו בניין משרדים נטוש עם עמדת צ’יינג’ שנראה כמו מתקן כליאה לאסירים. בקומה השלישית (לצד מועדון חשפנות). זו היתה המסעדה הטבעונית הראשונה אותה פקדתי בקייב. העיצוב בפנים נראה יוקרתי, הכל עשוי מעץ ושרוי באווירה של מסעדת יוקרה.  על הדלפק עמדו קציצות, בלינצ’סים וממולאים, בופה שלם של מזון לפי משקל. הכל נראה כמו אוכל מפלסטיק המשמש בתאטרון. הטעם היה אפילו גרוע יותר- המנות היו עבשה, קשה מאד ולא טרייה. חצי ממה שקניתי השארתי בצלחת. מצטער, אבל אליכם לא אחזור.        

 

 

קפה אקו בתחנת ווסילקיבסקה\ Eco Buffet – Vasylkivska/ вегетарианское кафе

  ראשית כל, את המסעדה אי אפשר למצוא. צריך חוש ניווט של גשש בדואי כדי לאתר את המקום המצוי ליד הכניסה למטרו בתוך פסאג’ תת קרקעי.   המקום צמחוני, לא טבעוני, ומתאפיין במגוון רחב של מנות, חלקן מוקרמות, כולן בעלות אופי אוקראיני מובהק- חמישים גוונים של סלק, כרוב, תפוחי אדמה ומרקי בורשט.  בגזרת המנות הלא ברורות מצאתי נקניקיות עם טעם חשוד מדי שככל הנראה היו טבעוניות, אבל גרמו לי להרגיש חוטא גם בפן היהודי וגם בפן הטבעוני. המסעדה חמודה אבל הקולניריה המזרח אירופאית נעמה לי כמו מזג האוויר המזרח אירופאית- כלומר NEXT.      

 

 

 

Anahata Fine Food והדוכן עם השילוט הישראלי- Green 13 Cafe

  שני המקומות ממוקמים זה לצד זה  בלב ליבו של השוק החצי תיירותי והמקורה (Bessarabski Market)   במקום אין מתחם ישיבה מסודר, רק רפסודות עץ מאולתרות ואדניות נטושות.  במחיר של שישה שקלים קיבלתי המבורגר בינוני וטעים, בעוד שישה שקלים קיבלתי ראפ טופו מצוין ובעוד חמישה שקלים קניתי גם שייק. לחלוטין מקום נהדר למזון מהיר. הדוכן הטבעוני הישראלי הממוקם סמוך לדוכן ההיפסטרי מציע מאכלים אוקראיניים בוורסיה טבעונית. אף אחד לא מדבר עברית במקום, גם לא עברית. בתפריט ניתן למצוא גם מאכלים ישראליים כמו פלאפל, חומוס ולחמניית אבוקדו, אבל בינינו- למי דחוף לאכול פלאפל בקייב?                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

One Planet

Кожум’яцька 16а מסעדה הממוקמת במרכז העתיק של קייב בתוך מבנה מגורים. מהשלט בכניסה טעיתי לחשוב שמדובר במסעדה הממוקמת בקומה השלישית (המקום נמצא בקומה הראשונה וניתן להיכנס אליו דרך דלת ברזל כבדה). בתפריט מנות טבעוניות מגוונות, מיוחדות ומעניינות. הצוות דובר אנגלית. אכלתי מוקפץ עם סייטן וסלט עדשים, הזמנתי מיץ תפוחים טבעי, ויצאתי בפחות מ20 ש”ח. מומלץ מאד!      

 

 

 

 

Cafe Imbir – Ginger

  ‏‎ул. Жилянская 7, ул. Срибнокильская, 3-Г‎‏

מסעדה יקרה עם מנות קטנטנות. אל תטעו בGPS(!) המסעדה נמצאת על הרחוב ולא בחצר הפנימית. העיצוב בפנים מרהיב- ספרים על הקירות, מסעדה נקיה ומלאה באנשים שנראים כאילו נגזרו מתפאורה של סרט אמריקאי, יושבים עם לפטופים או מקשקשים עם קולוגות. במסעדה הזמנתי אומצת סייטן זערורית וירקות עם צ’אטני לימון כבוש. סך הכל מנה מצוינת אבל בלתי משביעה. ב30 ש”ח יצאתי עם מאנץ’ אחרי שהוספתי סלט פתיחה קטן וכוס קפה. מקום נחמד למי שמעדיף בילוי קולנרי ולא השבעת רעב.    

 

 

 

 

Vegi Street/ וג’י סטריט

הטבעוני נמצא במתחם המזון של הקניון התת קרקעי. הכניסה נמצאת בלב כיכר העצמאות מהכניסה הממוקמת תחת כיפת זכוכית. כמעט ולא יכולתי למצוא בעזרת הGPS. במקום  מוגשות מנות המבורגר קטנטנות אשר מכינים במקום. סך הכל מסעדת קניון חמודה מאד ומשביעה באופן חלקי.      

 

 

קניות טבעוניות בקייב 

  קניות טבעוניות הן לא גולת הכותרת של קייב. במסעדת Eco Buffet (ע”ע)   ניתן למצוא חנות טבע קטנה (במחירים של הארץ) עם טופו וכמה נקניקים טבעוניים. ברשת חנויות ECO בעיר ניתן לקנות נקניקים.

 

    שוק בסרבסקה\ Bessarabska בכניסה לשוק יציעו לכם קוויאר, בשורה הלא נכונה תראו קצבים מרטשים בשר על אריחי קרמיקה עם סימני אבנית.   בשוק ניתן למצוא את הדוכנים שהוזכרו בפסקאות הקודמות- Anahata Fine Food והדוכן עם השילוט הישראלי- Green 13 Cafe. השוק מציע סחורה כמו שוק לווינסקי, קצת פחות מהמחירים בשוק לווינסקי. ניתן למצוא קילו אגוזים ב40 ש”ח, קילו פיסטוקים ב80 ש”ח אבל גולת הכותרת- קילו צנוברים ב….60 ש”ח לקילו (!). מארז הצנוברים סגור באריזת וואקום. ערכתי ניסוי קטן- קניתי קילו אחד. פתחתי במלון, וידאתי את הטריות ולמחרת רוקנתי למהגר האוזבקי את שארית הדוכן.    בדוכן הממוקם ממול למסעדה הישראלית ניתן לקנות תבלינים אוזבקיים נפלאים ופירות יבשות (מלון יבש, דבלים ומשמשים קטנטנים מיובשים) מצוין!!  

 

בסופרמרקט-  את המשך הקניות שלי ערכתי באחד מהסופרמרקטים הענקיים של קייב שהיה סמוך למלון שלי. מלבד קפה שהיה זול משמעותית מהארץ, ומוצרי טואלטיקה, לא הבחנתי במוצרים ספציפיים שיהיה שווה לסחוב איתי חזרה לארץ. עם זאת הבחנתי בפטריות מיובשות במחירים של 2-3 ש”ח לשקית של 400-500 גר’. כחלק מטירוף הקניות לא שמתי לב שמדף הפטריות המיובשות שימש גם לפירות המיובשות לקומופט. כשחזרתי לארץ התאכזבתי מאד כשהבחנתי בכיתוב הקרילי (אותו הצלחתי לקרוא באופן די מוצלח), עם זאת לא אמרתי נואש ואת הפירות  היבשים שנועדו למאכל השנוא עליי בעולם הפכתי לתערובת פירות יבשים לאורז!! שזיפים, צימוקים, תפוחים ואגסים מיובשים- יאללה בלאגן!!   תודה קייב שהיית טובה אליי, ותודה לדודי שלקח את הקניות במזוודה שלו.

שים לב שימי לב לפודקאסט
מערכונים של דודה מטושקה פנדמיק
אסור לפספס!

"כי אם לא נוותר, ונשאף ליותר, אז נגשים מיליון חלומות" כשהיינו קטנים לא אמרתם: " לפעמים, צריך להרפות"

אני זועק לכם  אנא יהודים טובים! הרי כולנו כאן שווים - עם תעודות וציונים, הם רוצים לסחוב אותי למלתעות האקדמיה, שאחיה בתוך מרתף ואחטוף משם אנמיה, אבל למה לא אמשיך לחסוך  את כל הכסף, ואציע לספרות ראיות כתובות בספר?. אני לא סופר- אז אין לי שום חסר, אין-לי שום פרוטקציה, לקטור, קשר, מימון המונים יותיר ממני רק פגר, כי זה כמו לערוך מחקר ולדגום את הסקר, אז אוציא רומן, לא אתחיל בתואר שני!! 
שים לב שימי לב לחידונים

כתבות שיעניינו אותך

מעניין לדעת

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן