לודנס: המהפכה הטבעונית הבאה כבר כאן

לודנס: המהפכה הטבעונית הבאה כבר כאן

 

יממה לאחר שפרסמתי את הסיקור שלי מהסופרמרקט הטבעוני הראשון אני נוכח ניצב שוב בפני היסטוריה בעולם החמלה. הפעם מדובר במסעדת ‘לודנס’ אשר זוממת לשבור את שוק המזון המהיר הטבעוני מבחינת בריאות ומבחינת מחיר. עמ;לק: לא תאמינו אילו מנות תוכלו לקנות ב25 שקלות!

 

כמה פעמים קרה לכם שמסע מפרך הסתיים בצורה מאכזבת? בכמה הזדמנויות הארץ המובטחת התגלתה בתור תרמית?

זו תחושה שמרגיש כל צופה של הסופרנוס אחרי הפרק האחרון, או תייר שמגיע לטאג’-מהאל בהודו ונחנק בדוחק התיירותי המתיש.

אתמול גם אני הייתי במסע ארוך ובלתי אפשרי- מתל אביב לרעננה. במשך שעה וחצי נסחבתי באוטובוס  בפקק,  מסביבי נוסעים קולניים דיברו בטלפון ומראות זוועה ניבטו מהחלון (רחמנא ליצלן אני נשבע שראיתי סניף של ‘קפולסקי בדרך!).

נשמע מדכא?- לחלוטין! אבל היה שווה כל רגע כי בסוף הגעתי לסניף הראשונה של ‘לודנס’ הטבעונית ולהשקת התוכנית הזדונית שלה להשתלט על השוק הטבעוני. הרשת החדשה תפעל בערים מרכזיות ברחובות ראשיים, משעות הבוקר על מנת לספק מענה לעוברים ושבים מזון מהיר, זמין, בריא ואיכותי במחירים שווים לכל כיס: מנה עיקרית הינה 25 ₪ בלבד וארוחה עסקית הכוללת עיקרית ותוספת ב- 33 ₪

 

ותודה לבודהה בורגר שהביאוני עד הלום

“לודנס אקספרס”, רשת המזון המהיר הטבעוני הראשונה בישראל הוקמה על חורבות הבודהה בורגר זצ”ל.   היזמים מאחורי הפרויקט הם אורן ומיכל פטאל, אשר שילבו כוחות עם השף גל ברזילי, מחלוצי הטבעונות בארץ ומי שהיה הבעלים של מסעדת MEZZE המצליחה בתל אביב וכן יועצת התזונה לרשת, הדיאטנית הקלינית רוני עמיצור-לוי המתמחה בתזונה טבעונית.

כטבעוני גרגרן בעל קיבולת מזון של חתול בית סקוטי ותאוות חך של מרי-אנטואנט כל הפרטים החשובים האלו היו היו רלוונטים פחות עבורי. ההסברים המלומדים על המרכיבים הבריאותיים במזון, סך הפחמימות הנמוך לעומת חומרי הגלם האיכותיים. הכל נשמע מצוין, אבל מה לגבי האוכל?!

 

מסביב לעולם ב180 קלוריות

כנראה שהשף גל ברזילי יודע על מה הוא מדבר. כבעל לאישה חולקת צליאק ואב לילדים עם רגישות לגלוטן, היה חשוב לו להקפיד על מגוון רחב שיאפשר גם לדלי העם מרחב תמרון רחב ככל האפשר.

בשנה האחרונה לאחר סגירת מסעדת MEZZE החליט לצאת לשנה לטיול לצפון הודו, תיאלנד וויטנאם יחד עם האישה והילדים. זמן החלפת הכוחות כנראה מילא את  ברזילי בהשראה קולינרית.

בהשקה  הכרתי כמה סוגים חדשים של סלטים יוצאי דופן למנות ראשונות, תבשיל הודי העשוי מעדשים, תבשיל ‘צ’ילי נון קרנה’ הקורץ למטבח המקסיקני, נקניקיות מחלבון אפונה (יש דבר כזה!) והמבורגרים בעלי מרקם מדויק- שלב הביניים העילאי שבין פירורים לבין יציקה, ובין ממרח עדשים בתנור לבין ‘חולץ כתרים’ מהשיניים. גם הפלאפלבורגר הצליח להפתיע באיכות גבוהה ובטעם.

סוד הקסם של לודנס הוא בכך שהאוכל מאד פשוט ביסודו ולא מנסה להתחנף לשום צד. ה-פלאפלבורגר מורכב מחמוצים, טחינה, ושאר מרכיבי פלאפל ‘מסורתי’. מן  הצד השני גם כשההמבורגר או הנקניקיות מבקשים להיות אמריקאיים ככל הניתן ועתירי רטבים, עדיין ישנה חשיבות גבוהה למרכיבים איכותיים כמו למשל מיונז מגרעיני חמניה (שמישהו ישיג לי!).

 

בסופו דבר התאכזבתי רק בגלל שבפעם הבאה אצטרך לבחור רק מנה אחת בכל פעם. אם אתם במקרה תל אביבים מתנשאים כמוני דעו לכם שמעבר להרי החושך שוכנת ברחוב המסגר 1 ברעננה מסעדה טבעונית עם אוכל פשוט וטעים, המחירים במסעדה גבוהים מאלו שיוצעו במסעדות המזון המהיר אך עם זאת שווה להגיע לרעננה במיוחד עבור המסעדה הזו.

 

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן