ריקי דסקל: “זוכת הנובל שלי היא נורית זרחי”

ריקי דסקל: “זוכת הנובל שלי היא נורית זרחי”

המועמדת שלי, החדש משמעית, היא משלנו- צברית, ושמה נורית זרחי.

נורית זרחי היא משלנו.  היא מייצגת באופן בלתי רגיל את השפה העברית החדשה. השפה שלנו, המילה העבירת שלנו זורמת לה בדם. יש לה יבול מופלאה: מסות מקסימות, ספרות למבוגרים וגם שירה לילדים ומבוגרים.

מצד אחד היא נציגה של הבועה הזעירה שלנו, ועולם התכנים שלה מאד מוכר לנו. מצד שני  היא כמו חד קרן, היא עושה את זה באופן אישי. יש לה מעין עדשה מיוחדת, כך שהיא מאד ישראלית אבל מאד יש לה את הגוון האישי שלה.

נורית זרחי היא אישה שנונה, חכמה, מלאת הומור, והיא כתבה את השיר ‘שבע’ שהוא אחד האהובים עליי.

ביוגרפיה נורית זרחי

 

נולדה בירושלים , 19 באוקטובר 1941;

שש והותירה לה יתומה. היא גדלה בקיבוץ גבע כאורחת. בהמשך נסעה לעין חרוד , שם סיימה את לימודיה התיכוניים. לאחר שירותה הצבאי סיימה לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים . היא השלימה תואר ראשון בספרות ובפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב .

זרחי פרסם שירים רבים בעיתוני ילדים. היא הייתה עיתונאית ב”ידיעות אחרונות ” . היא פרסמה יותר ממאה ספרי ספרות ילדים, שירה, פרוזה ומחקר.

מספר פעמים בעיטור כריסטיאן אנדרסן לספרות ילדים ונוער, המוענק במקביל לפרס אנדרסן לסופרים, מתרגמים ומאיירים ממדינות חברות ארגון סופרי הילדים הבינלאומי IBBY. כן זכתה בפרס ביאליק, פרס יהודה עמיחי, פרס לנדאו לאמנויות הבמה,  פרס ראש הממשלה, פרס דבורה עומר ופרס לאה גולדברג.

 

  קריינית הרצף- נטלי ריווין

קחו את הפודקאסט העשייריה לדרך עם מיטב האפליקציות 

 

 

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן