3. הִסְכַתָּוֹלְדוֹת- המצור על ירושלים- מיכאל חנני

3. הִסְכַתָּוֹלְדוֹת- המצור על ירושלים- מיכאל חנני

ראיון בפודקאסט הסכתולדות על החיים תחת המצור על ירושלים (ושכונת סנהדריה) במלחמה העצמאות. הפיצוצים בעיר, ההימלטות מהבית ומחסור במזון ומים. בפרק התראיין פרופ’ מיכאל חנני.

 

 

פרק הקרוב, יספר פרופ’ מיכאל חנני (סבא שלי), על הימים בהם היה ילד בירושלים. עיר שתושביה היהודים אספו מים בדליים,  התחמקו מצלפים  שהתמקמו על גגות העיר והפכו לפליטים .

באותם הימים, סבא שלי (שהיה בן שבע), חי ללא אב שהוגלה לקניה, ועם אמא חד הורית שנאלצה לפרנס שני ילדים, בעיר שבה התפוצצו מטעני חבלה בקביעות.

 

האזינו לפרק ב- פודקאסט הִסְכַתָּוֹלְדוֹת- המצור על ירושלים והחיים בשכונת סנהדריה- עם מיכאל חנני

 

 

 

הקרב על ירושלים התרחש מדצמבר 1947 עד 18 ביולי 1948, במהלך מלחמת העצמאות  1947-48 בארץ ישראל המנדטורית. האוכלוסייה היהודית והערבית בפלסטין המנדטורית .בהמשך צבאות ישראל וירדן נלחמו על השליטה בירושלים.

במסגרת תוכנית החלוקה של האו”ם, ירושלים הייתה אמורה להיות ממוקמת תחת שלטון בינלאומי . עם זאת, לחימה פרצה מייד בעיר בין קבוצות יהודיות וערביות, עם הפצצות והתקפות של שני הצדדים.

החל בפברואר 1948, מיליציה ערבית תחת עבד אל-קאדיר אל-חוסייני חסמה את הדרך מתל אביב לירושלים, ומונעה את אספקה עבור  האוכלוסייה היהודית. המצור  נשבר באמצע אפריל במבצע נחשון ומבצע המכבי.

בשכונת סנהדריה, בה התגורר מיכאל חנני, חיו יהודים רבים עבור דמי מחיה זולים. כפי שפורסם בעיתון’ הדואר’ ב4.4-1935 .

image

השכונה סנהדריה קרויה על שם שבעים חכמי הסנהדרין, אשר, לפי המסורת, קבריהם נמצאים במערת קבורה במתחם גן הסנהדרין שבפאתי השכונה הקרוי קברי הסנהדרין. במהלך מלחמת העצמאות והקרבות באיזור בית הספר לשוטרים, ברחו תושבי העיר מהמקום תחת מטר פגזים וכדורים שורקים.

 

 

 

קריינית הרצף- נטלי ריווין

קחו את ה- פודקאסט הִסְכַתָּוֹלְדוֹת  לדרך עם מיטב האפליקציות

 

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן