חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תולדות שן הלוויתן: אליזבת אילו ופרשת מפרץ באפין ( Baffin Bay)

תולדות שן הלוויתן: אליזבת אילו ופרשת מפרץ באפין ( Baffin Bay)

 

רומן המתח ‘תולדות שן הליוויתן’ עוסק בפיריו קספרוב. צאצאית של הורים רוסים הגדלה באיזור  המזח והדייגים של בוסטון.

פיריו  יורשת בית מרקחת לבשמים  שהקימו הוריה. אמה, שנפטרה כשפיריו הייתה בת 10 בלבד, לקחה את סוד ייצור הבשמים.

פיריו נשלחת לפנימייה לילדים בעייתיים (בעידודה של אשתו החדשה של אביה). פיריו לומדת לשרוד בכוחות עצמה

שנים אחר כך אנו פוגשים את פיריו לאחר שכמעט טבעה בספינה שהרגה את חברתה, נד, במסע הבכורה של סירת הלובסטר שלו, מולי ג’ונס. פיריו, גם הוא הסנדקית לבנו של נד של נח, כועס על כך שאיש אינו אחראי לתאונה. המשימה שלה למען הצדק שולחת אותה מברים ספוגים בבירה לאוויר המלוח של הרציפים, ובסופו של דבר לציון דרך קפוא המחזיק את הזיכרונות החמים ביותר מילדותה.

 

לטבוע במים הקפואים של צפון האוקיאנוס האטלנטי. כנגד כל הסיכויים היא מצליחה לשרוד ארבע שעות לפני שחולצה על ידי משמר החופים. אבל בעל הסירה, נד, לא היה בר מזל.

פיריו, כמובן נאלצת לקחת הימור בסיכון גבוה כדי לחשוף מזימה קטלנית. המסע שלה לוקח אותה אל מפרץ צר בצפון הארקטי בקנדה.

. למרות היכולת הכמעט על-אנושית שלה לחמם את עצמה, זה כאשר היא פותחת את עצמה לאחרים שהיא מקבלת את מה שהיא צריכה – מידע  ומוטיבציה – לנצח את הנבלים.

לפיריו יש הרבה קצוות חדים ומעניינים, והיא מספרת שקל לחבב אותה. היא לא גיבורה קלאסית אבל גם לא ארטיק אנושי כפי שאנחנו מכירים מהסדרות השבדית.

מדובר בספרות טובה עד בינונית, תעלומת רצח מפתיעה וכמה נופים קפואים שמצליחים לחפות על סיפור שמנסה לאזן בין קרח לבושם, בין קור אנושי לקור פיזי, בין הישרדות במים קפואים לבין הישרדות בין לבבות קפואים.

קראתי את הספר באנגלית, לצערי, שכן, בחזרה לתרגום של עידית שורר, הייתי מעדיף תרגום שיתאים יותר לאקלים הלבנטיני של המוח שלי.

 

 

יצא לאור ע”י הוצאת הכורסא ומשכל, בשנת 2014, מכיל 424 עמודים, תירגום: מאנגלית: עידית שורר. ספרות » מתח ריגול והרפתקאות

 

 

תולדות שן הלוויתן, אליזבת אילו  פרוזה, יצא לאור ע”י הוצאת הכורסא ומשכל, בשנת 2014, מכיל 424 עמודים, תירגום: מאנגלית: עידית שורר

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן