חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
יוסי אבני לוי חוזר הביתה ומתראיין אצל מטושקה פנדמיק

יוסי אבני לוי חוזר הביתה ומתראיין אצל מטושקה פנדמיק

יוסי אבני לוי הוא סופר ושגריר ישראל בליטא, המדינה הבלטית שהייתה בעבר  מרכז יהודי חשוב (ירושליים דה ליטא!).

בפרק שתארח דודה מטושקה יספר אבני לוי על חייו המקצועיים בתור שגריר  וסופר. הילדות להורים יוצאי אפגניסטן,     השנים הארוכות בהן בילה בסרביה, וכמובן, הרומן החדש אותו הוציא לאור לאחרונה- הסתיו של מיכאלה.  יוסי אבני-לוי הוא סופר ושגריר ישראל בליטא, המדינה הבלטית שהייתה בעבר  מרכז יהודי חשוב (ירושליים דה ליטא!).

בפרק שתארח דודה מטושקה יספר אבני לוי על חייו המקצועיים בתור שגריר  וסופר. הילדות להורים יוצאי אפגניסטן,     השנים הארוכות בהן בילה בסרביה, וכמובן, הרומן החדש אותו הוציא לאור לאחרונה- הסתיו של מיכאלה.

לצפייה ישירה בפרק עם יוסי לוי אבני –

להורדה ישירה של הפרק עם יוסי לוי אבני

 

להאזנה אונליין

יוסי אבני, מתוך הפרק של ‘קיצור תולדות הספרות העברית’

יהספרות המזרחית מנסה לקבע את עצמה בתור הגל החדש של הספרות העברית בשנים האחרונות .הסתיו של מיכאלה - יוסי אבני־לוי

חלף הרבה זמן מאז “מולכו” של א.ב יהושוע ו-‘קופסה שחורה’ של עמוס עוז שעסקו באופן עמוק ומרובד במזרחיות. הפריצה הגדולה של הספרות המזרחית נעשתה דווקא בעזרת שני בלשים- ‘ליזי בדיחי’ של שולמית לפיד ו-‘מיכאל אוחיון’ של בתיה גור. שתי דמויות שנעסוק בהם בפרק הבא על ספרות מתח.
עם זאת, המזרחיות לכשעצמה, הפכה להיות קרדום חדש לחפור בו עבור הדור הבא של הסופרים שניסה לעגן את הכתיבה שלו בתוך המרחב המזרחי. מרחב שעצמו הפך למעין טאבו, הספרות המזרחית והטראומה המזרחית יצרו סגנון שכותב את עצמו. זה כנראה ההסבר לשטף של סופרים קווירים מהשנים האחרונות שמנסים לעגן עלילות ודיונים קווירים הומואיים בתוך המזרחיות.
יוסי אבני לוי ב-‘דודה פרהומה לא היתה זונה’ ו-‘רוכלי האהבות’, משבץ סיפורים הומו-אירוטיים בתוך הקהילה היהודית של אפגנסטיון. אלון חילו תיאר סיפור אהבה בין שני גברים ב-‘מות הנזיר’ בסוריה. משה סקאל מתייחס רבות למוצאו הסורי, ולעלילות חד מיניות כמו למשל ברומן ‘הצורף’., ואילן שיינפלד ב-‘אשת הפיראט היהודי’, יוצר דמות של פיראט מרוקאי הומו. מי יודע מי יהיה המיעוט הבא שינסה לעגן את הנוכחות שלו בתוך הספרות העברית הקווירית!.

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן