חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
וולס וקזחסטן מתכוננות לאירוויזיון הילדים

וולס וקזחסטן מתכוננות לאירוויזיון הילדים

 

מחר זה קורה!  במינסק בירת בילרוס, תיערך תחרות האירוויזיון לילדים. תחרות שנתית אשר מתקיימת משנת 2003. את ישראל ייצג נועם דדון עם השיר ‘ילדים כאלה’. עם זאת, שתי נציגויות מפתיעות במיוחד ימשכו השנה תשומת לב רבה- קזחסטן ו-וולס.

 

האם האירוויזיון עבר כל גבול?. תלוי את מי שואלים. התחרות האירופאית הוותיקה קיבלה את מדינות מזרח אירופה, ארצות הקווקז ואפילו את אוסטרליה כאורחת קבועה.

עם זאת, גרסת הילדים של האירוויזיון עושה השנה היסטוריה כאשר היא מקבלת אליה השנה את קזחסטן (מדינה במרכז אסיה) ואת חבל הארץ וולס (המרכיב את בריטניה יחד עם סקוטלנד ואנגליה).

אירוויזיון הילדים שנוסד בשנת 2003 סבל מרייטינג נמוך בתחילת העשור האחרון, ומאז חיפש לעצמו דרכים חדשות למתג את עצמו. אוסטרליה מוזמנת כשחקנית חיזוק, התחרות הוקדמה לשעות הערב המוקדמות, ודרישות ההפקה הצטמצמו למינימום כדי שמדינות יסכימו לארח. כך למשל לפני שנתיים התחרות התארחה במבנה של בית חולים ישן במלטה.

בין היתר התחרות נפתחה לרשויות שידור ‘נלוות’ לרשות האירופאית (ולא רק הרשות הרשמית). כך קרה שרשות השידור המשנית של אירלנד בשפה הגאלית קפצה על ההזדמנות והחליטה לשלוח שירים בשפה הנכחדת.

השנה החליטה רשות השידור של ווילס להצטרף לחגיגה, ולעודד ילדים להגיש שירים בשפה הוולשית.  בריטניה עצמה לא משתתפת בתחרות השנה.

[wpdevart_youtube width=”640″ height=”285″ autoplay=”0″ theme=”dark” loop_video=”0″ enable_fullscreen=”1″ show_related=”1″ show_popup=”0″ thumb_popup_width=”213″ thumb_popup_height=”128″ show_title=”1″ show_youtube_icon=”1″ show_annotations=”1″ show_progress_bar_color=”red” autohide_parameters=”1″ set_initial_volume=”false” initial_volume=”80″ disable_keyboard=”0″]E2shEsp9dIw[/wpdevart_youtube]

 

מדינה נוספת שתצטרף השנה לחגיגה היא קזחסטן. המדינה התשיעית בגודלה בעולם מנסה כבר שנים להתקבל לאירוויזיון, ובכל פעם נדחית מסיבות שונות. באופן רשמי, עשרה אחוזים משטחה של קזחסטן מצוי מערבית להרי אורל, הגבול הרשמי של יבשת אירופה, כך שמבחינה ‘טכנית’ יש לה אפשרות להשתתף בתחרות. את קזחסטן תייצג השנה דנאליה טולאשובה עם השיר ‘תאמין בעצמך’.

 

[wpdevart_youtube width=”640″ height=”285″ autoplay=”0″ theme=”dark” loop_video=”0″ enable_fullscreen=”1″ show_related=”1″ show_popup=”0″ thumb_popup_width=”213″ thumb_popup_height=”128″ show_title=”1″ show_youtube_icon=”1″ show_annotations=”1″ show_progress_bar_color=”red” autohide_parameters=”1″ set_initial_volume=”false” initial_volume=”80″ disable_keyboard=”0″]zkSusLAc3mE[/wpdevart_youtube]

 

האירוויזיון לילדים ייערך ב־25 בנובמבר 2018 וישודר בכאן 11.

 

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן