חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ימים נוראים: יגאל עמיר Superhero!

ימים נוראים: יגאל עמיר Superhero!

ימים נוראים זכה לביקורות מחמיאות ובצדק על הבימוי והמשחק לצד השחזור ההיסטורי. במידה מסוימת שילוב קטעי הארכיון בצילומי הסרט מזכירים מאוד את מה שנעשה בסדרה הנערים.

 יתרה מכך זו הפעם השנייה בתוך חודש שבה התוצר הדרמטי המזוהה ביותר עם ישראל קשור לפנאטים דתיים. על הנושא הזה ארחיב בהמשך הכתבה.

הסרט ימים נוראים מספר על חייו של הרוצח יגאל עמיר  מהחתימה על הסכם אוסלו ועד לרצח רבין. 

במהלך הזמן הזה עמיר לא עובר שינוי, הוא מתחיל את הסרט כפנאט דתי ומסיים אותו ככזה. הוא לא מקצין ולא מתחזק. הוא לא מגלה רחמים ולא הבנה.

זווית הראיה הזו מבהירה כי  זה לא סרט על הידרדרות נפשית שסופה רצח אלא מסע של גיבור המתכונן לקראת המשימה של חייו.

יגאל עמיר אוסף לגיטימציה מהרבנים כאילו היו הורקורסים עם חתיכות מהנשמה של רבין. במקרה זה חגי עמיר הוא רון ומרגלית הר שפי היא הרמיוני.  לגבי גאולה עמיר התשובה ברורה היא מירי פסקל.

 

 

 

 

האם יגאל עמיר הוא גיבור לפי הסרט? יכול להיות שכן. 

בעבר, על שטרות הכסף בניקרגואה התנוסס  דיוקן של ריגוברטו חוסה פרז, משורר שרצח את המנהיג אנסטסיו  סומוזה. 

ריגוברטו היה חייט שעבד בעוד חמש עבודות כדי לסגור את החודש. אבל כולם זכרו אותו כמשורר. 

על מקרה סה סיפרתי בפודקאסט העשירייה אודות  סיפורי השטרות המוזרים ביותר ברחבי העולם

 

 

 

ב- 21 בספטמבר 1956  ריגוברטו יצא למסע ההרג. הוא לבש חולצה לבנה ומכנסיים כחולים, זאת מכיוון שרצה למות עם צבעי הדגל הלאומי על גופו.הוא  הצליח לופז לחדור למסיבה במועדון החברתי שבו שהה הנשיא סומוזה. שם רצח אותו ביריות ונורה בעצמו.

ב1985- הבנק הלאומי של ניקראגווה הקדיש לו שטר של 100 קורדבות!

 

תוצאת תמונה עבור ‪Rigoberto López Pérez note‬‏

תחושה נוספת לכך שיגאל עמיר מתואר בתור גיבור ומיועד, היא בעצם כך שאף אחד לא ניסה להתנקש ברבין בשלוש השנים מאז הסכם אוסלו. לפחות לא מקרים שנודעו בתקשורת. 

הדבר לא רק מציין את הייחודיות של יגאל עמיר אלא גם מעלה שאלות לגבי מידת ההסתה, שהתגללה לכדי רצח רק לאחר זמן רב. אני חלילה לא אומר שלהסתה לא היה מקום ברצח, אלא, שהיא מיוצגת בתור קריאות חלולות, שרק אדם אחד לקח לתשומת ליבו והגשים.

 

בטענות שאני מעלה, אין לי ספק שגם הצופים של הסרט בחו”ל יבינו כי מדובר בעלילה המתרכזת באנגוינסט, אך עם זאת, קשה לי לאתר בסרט רבדים נוספים, נקודות אחיזה שיעמיקו חקר.  כל נושא החתונה עם נאווה לא היה קשור למהלך של הגיבור או העלילה. מעין אירוע צדדי שלא מספק מימדים נוספים. האם מטרת עלילת המשנה הייתה להסביר שלרוצח היו תוכניות להביא ילדים ולהקים משפחה לפני שהפך לשהיד?. לא ברור.

 

הסרט ‘ימים נוראים’ נשען על כתפיו של יהודה נהרי, חדור האמונה וקור הרוח. שמחתי לגלות שנהרי, בעל חזות של נערי פוסטר, הצליח להפוך את עורו ולגלם באופן מורכב, דמות שפעולתיה וסתירותיה היו דלות. 

במאי: ירון זילברמן צילום: עמית יסעור המוזיקה הולחנה בידי: אלכס קלוד מועמדויות: פרס אופיר לשחקן המשנה הטוב ביותר,

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן