רוסיה- המדינה הגאה ביותר באירוויזיון!

רוסיה- המדינה הגאה ביותר באירוויזיון!

סרט האירוויזיון של נטפליקס  סיפורה של Fire Saga הקצין את המועמדות הרוסית ההומו-אירוטית ‘בקטע לא מודע לעצמו’. אחד מגיבורי המשנה של הסרט הוא זמר רוסי הומו בארון שעובר ‘חוויה אישית’ בזמן התחרות האירופאית, ומגיע למסקנות מרחיקות לכת.

 

עם זאת, לאורך השנים, הרוסים שמרו על קו אחד של להטב”קים, לפחות בכל הקשור לאירוויזיון.

 

הזמרת הראשונה שנשלחה מטעם המעצמה לתחרות היא יודיף בשנת 1994. אישה שלבשה את אחת השמלות המשונות ביותר בתחרות. זה היה כתום והיה לזה חתיכת בד מיותרת בקצה שהיא מתחה והפשילה, מתחה והפשילה לאורך השיר. רוסיה בחרה בתור מועמדות ראשונה בהשראת הציפור הלאומית של רוסיה- ציפור המכנסיים.

שנות התשעים, הכוכב הרוסיה הגדול ביותר הוא כמובן הליצן ילצין. הכוכב השני בגודלו הוא  פיליפ קירקורוב –  שעלה לשיר את “שיר ערש על הר געש”, כאשר הוא לבוש כאילו הרגע נמלט מעצרת תמיכה בהארווי מילק.

בשנה לאחר מכן רוסיה אומנם לא השתתפה בתחרות, אבל ניסתה לשלוח את השיר  “אני מה שאני”        של אנדריי קוסינסקי.

בשנת 1997 אירלנד אירחה את התחרות בפעם האחרונה (וישראל נעדרה בפעם האחרונה), רוסיה שלחה את המגה דיווה אלה פוגצ’ובה  “פרימדונה”.  אם היה מצעד גאווה קביל במוסקבה- פוגצ’ובה הייתה מקבלת קביעות כמו מיכל אמדורסקי.

לאחר היעדרות של שנתיים נשלחת הזמרת אלסו ביחד עם צמד הרקדנים של מאיה בוסקילה- ‘פסיבי ואקטיבי’. למי העז לפספס את המסר, הרוסים שלחו בשנת 2001 את להקת  מומיי טרול, עם סולן מגה אוחצ’.

גם כשמזרח אירופה יארח את התחרות בפעם הראשונה בטאלין, בירת אסטוניה  רוסיה תנסה שוב לשלוח הצהרות גאות, הפעם עם להקת הבנים    Prime Minister , עוד לא ברור מי מהם סטרייט.

האירוויזיון נשאר בגוש הבלטי עוד שנה, ורוסיה תנסה לסביות, הצמד טאטו. כותרת השיר היא מדריך מקוצר להצהרות של פוטין לגבי הקהילה הגאה:  “אל תאמין, אל תפחד”. למעריצים לקח שנה לעכל את המסר לפני שהוכנס שינוי קטן בכותרת השיר  ” תאמין לי”. במהלך השיר ריקדו מאחוריה ארבעה גברים שצבועים, כמובן בדגל הגאווה.

טאטו

 

בשנת 2005 רוסיה ניסתה לרענן את המסרים, ולכן יצאה  (לראשונה) לשנת נבצרות עם נטליה פודולסקייה שנשלחה ממוסקבה לקייב כדי לספר כמה שאמריקה איומה.

החל משנת 2006 הרוסים דוגלים בקו אחיד של אוחצ’יות. החל מהכמעט מנצח דימה בילאן. בשנה לאחר מכן שלשיית בנות עם לסבו שיק יגיעו למקום שלישי ומכובד, אחרי ה-‘דראג’ מאוקראינה והלסבית מסרביה.

 

בשנת 2008 דימה בילאן יחזור, הפעם רק גברים על הבמה ואווירה הומו אירוטית כדין. כשרוסיה תארח היא תשלח קוקיצה שתבכה לאמא שלה בשתי שפות, ובכיין נוסף ובלתי גברי גם בשנת 2010.

 

בשנת 2011   אלכסיי וורוביוב ינסה לשחזר את השיק החד מיני ויתרסק. עם כל הרוסיה ניסו את כוחם עם המגה דיוות, להקת הסבתות  בורנובסקיה בבושקי, שש נשים שמרימות יותר מכל מסיבה של אריסה.

 

בשלוש השנים הבאות  דינה גריפובה , האחיות טולמצ’בי ופולינה גאגארינה ישירו שירי שלום על אהבת אדם. 

בהמשך העשור רוסיה תשלח לסרוגין את  סרגיי לזרוב ויוליה סמוילובה, האחד מגה אוחצ’, השניה זמרת עם שיתוק ששרה על קבלת השונה. יוליה למעשה לא התקבלה לאירוויזיון 2017 שנערך בקייב, ורוסיה שוב תצא לנבצרות מהתחרות, הפעם עם שיר על קבלת השונה (ספציפית ה-‘שונה’ הזו הופיעה בשטח שנכבש מאוקראינה ועל כן לא אושרה כניסתה למדינה).

 

על פי הנתונים הסטטיסיטים שאספתי רוסיה היא המדינה הגאה בתולדות האירווייזיון!

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן