חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירוויזיון 2018 הסיקור המלא

 בליסבון מחממים מנועים. המדינה שהסיכוי שלה לנצח באירוויזיון שאף לסיכוי של ישראל לנצח במונדיאל, עשתה את זה, וכעת עליה להוכיח שההמתנה היתה שווה.

אולם המופעים הגדול ביותר בליסבון, מיאו ארנה, גוייס כדי לאכלס את האירוע (לוותיקים שבינינו, מדובר במבנה שדומה לחללית של הצצקנים. התוכנית שהביאה לעולם את אלי יצפאן שגילם חייזר).
לראשונה מזה תשע שנים הבמה לא תכלול מסכי לד. יומרה די רצינית עבור תחרות שמתבססת על קהל מודרני עם כושר ריכוז של יתוש ממוצע. אלו השירים בהם נצפה במהלך השבוע המותח. ראו הוזהרתם.

חצי הגמר הראשון (8 במאי)

01 אזרבייג’ן – אייסל – X My Heart
אזרבייג’ן שומרת על קו רציף ואחיד של שיתופי פעולה עם מפיקים, מלחינים ומעבדים שבדיים. הזמרת אייסל עוסקת לרוב בתחום הג’אז (ללא ספק הז’אנר המועדף על השווארמיות של באקו).
הפעם האזרים שולחים פופ גנרי בסגנון השיר של אמרי זיו מהשנה שעברה. התוצאות יהיו זהות- עליה לגמר והתרסקות בו.

02 איסלנד – ארי אולפסון – Our Choice
איסלנד מזכירה מאד את ישראל מבחינת מינון ההצלחות- או שהיא עולה לגמר שבע שנים ברצף או שהיא לא עולה לגמר שבע שנים ברצף. הפעם אנחנו במסגרת השנים הרעות. בלדת הדיסני המצועצעת של ארי (בעל המראה הארי) לא תשאיר רושם על אף אחד. במשך השיר ארי עולה לפאלצט שנשמע כאילו הוא ראה ג’וק על הבמה.

03 אלבניה – יוג’נט בושפפה – Mall (געגועים)
שיר רוק מצויין עם זמר שיכל למלא אצטדיונים. יוג’נט בושפפה (נסו להגיד את השם בקול רם בלי לצחוק) שר על הגעגועים למולדתו בשנים בהן חי באירופה ועבד כמוזיקאי. מבט קצר בזרועות המקועקעות והשריריות שלו יעלו בכם ריח מתקתק של חשיש ורגשות אשמה. ההימורים לא נוטים לו חסד אבל ההופעה המעוררת אחרי גלולת השינה האיסלנדית עשויה לעזור לו לעלות לגמר.

04 בלגיה – סנק – A Matter of Time
הבלגים שכחו מה זה להיות לוזרים. שנה רביעית שמדינת השוקולדים עושה עבודה מצויינת. הפעם בעזרת של זמרת בעלת מבנה גוף של מקל של מטאטא.
סנק השדופה מצויידת בשיר פופ אפל והיפסטרי. המקום בגמר מובטח.

תוצאת תמונה עבור ‪mikolas‬‏
ההיפסטר הצ’כי

 

05 צ’כיה – מיקולאס יוזף – Lie to Me
הנסיך המדליק מבל-אייר גרסאת פראג. מיקולאס, זמר פופ, דוגמן וסכיזופרן, מקפיד להופיע עם תיק גב על כל במה (ככל הנראה פוחד על הדרכון או על כדורים נגד אפילפסיה). שימו לב למילות השיר: “את מכניסה את הגמל שלי למצב רוח”. ההימורים מנבאים לו מקום גבוה אבל הכריזמה הגבולית עלולה לחבל בסיכויים.

06 ליטא – אייווה זאסימאוסקייטה – When We’re Old
לכל מי שצריך להתפנות לפני השיר של נטע- זה הזמן. הזמרת בעלת שם המשפחה שלא ניתן להגות מאיימת להרדים את אירופה עם שיר שנועד לרדיו ויתקשה מאד לרתק את הצופים. ההפוגה בין צ’כיה המקפיצה לישראל המרימה עשויה לחזק את השיר, אבל ליטא תזדקק לנס כדי לעלות לגמר.

07 ישראל – נטע ברזילי – Toy-
אחרי שליטא עשתה ‘לילה טוב אירופה’ והרדימה את הצופים, הגיע הזמן שהתרנגול יעיר אותם כי ה-‘דיווה’ עולה לבמה. נדמה כי כבר הספיקו להגיד הכל על נטע. “או שאתם אוהבים את השיר או שאתם סטרייטים” ; “פעם קודמת זכינו עם תוכי הפעם עם תרנגולת”; “השיר חותר תחת המוסכמות החברתיות של פטריארכליות ולוגיקה, על ידי פירוק השפה להברות, קרקורים ולעג לבנים”. (נו טוב… אלו רק משפטים שלי).
בין אם נטע תביא את האירוויזיון לירושלים או תסתפק במקום השני, הגברת הזו עשתה את שלה. היחס החם, המחוות מאירופה ועד אוגנדה, האהדה העצומה- בואו נודה שהרווחנו הרבה יותר מניצחון.

08 בלארוס – אלקסיב – Forever
ככל הנראה אחד השירים הטובים ביותר בתחרות שניתן לאחד הזמרים הקריפיים ביותר השנה. לאלקסיב יש מבטא כבד מדי, שיניים לבנות מדי, ומבט בוהה מדי. הסימפול של השיר לקראת התחרות והמיקום בין ישראל ואסטוניה עלולים להקשות עליו מאד. הלוואי ונתראה בגמר, בינתיים תעבוד על אותיות גרוניות.

09 אסטוניה – אלינה נצ’אייבה – La Forza (העוצמה)
זוכרים את השמלה של ריטה שביצעה שנה שעברה את ‘ירושלים של זהב’ בטקס העצמאות בהר הרצל?. אז זה הגימיק של האסטונית. היא עומדת על סולם עם בגובה שני מטרים עליה יוקרנו קטעי וידאו שידמו הר געש מתפרץ מתוך עכוזה.
בפעם השישית מאז ביטול חוק השפה שמדינה כלשהיא בוחרת לשיר דווקא באיטלקית. הסגנון מזכיר את אמה שאפלן, אופרה בסגנון פופ מכושף. המיקום בגמר מובטח ואולי אפילו איום קל על נטע.

10 בולגריה – Equinox – Bones
דיברנו על איומים על נטע, דיברנו על בולגריה. הלהקה שמורכבת ממוזיקאים בולגריים ומשתתפי אקס-פקטור מארצות הברית, מביאים בלדת דיפ-האוס שמבטיחה לעצמה מקום בחמישיה הגדולה בגמר. בולגריה היא הגרסה המוצלחת יותר של בלגיה- מדינה שריפדה את התחתית במשך שנים ולאחר מכן התחיל להגיע למקומות הראשונים ברצף (ובדיוק כמו בלגיה, המחשבה על בולגריה מיד מעלה קונוטציה של ‘תמכור לה שוקולד). בלהקה חברים ארבעה זמרים וזמרת אחת שמתעקשת לחבוש פאת פלסטיק שאפשר למצוא בדיזינגוף סנטר ב-‘ברוריה תמרוקים’.

11 מקדוניה – Eye Cue – Lost And Found-
השנה כמעט מקדוניה כמעט והורחקה מהתחרות בעקבות חובות לאיגוד השידור האירופאי. על כן החליטו להכין תוכנית גיבוי ולשלוח שני שירים במידה ובשנה הבאה יקבלו את צו ההרחקה. למעשה, השילוב של פזמון רוק-קליל עם בתים בסגנון רגאיי עובדים טוב!. השיר מצוין, הסולנית סקסית להפליא, ולראשונה מזה שש שנים יש למקדוניה סיכוי ממשי להגיע לגמר.

12 קרואטיה – פרנקה – Crazy
המדינה שהובילה את התחרות עם אתנו-פולק לפני עשרים שנה המאיסה את עצמה על אירופה, התרסקה שוב ושוב ופרשה בזעם. לאחרונה המדינה הנאחסית חזרה בשביל לתפוס מקומות לא-לה בגמר. כבר שנתיים ששירים לא ראויים עלו לגמר, מה שאומר שהשנה דווקא להיט הפופ הסופר-סקסי הזה לא יעלה לגמר, וחבל. פרנקה היא האילנה אביטל של הקרואטים. ניסתה בעקביות להגיע לתחרות כבר כמה שנים. השנה החליטו לשלוח אותה ישירות לליסבון. לפי ההימורים, השיר חסר סיכוי. הלוואי ואתבדה ונתראה גמר.

13 – אוסטריה – סזאר סמפסון – Nobody But You
מה עובר עליכם אוסטרים מוזרים שכמותכם. השטרודל כיבס לכם את המוח?. הרי שלחתם שיר כזה בדיוק שנה שעברה וקיבלתם בגמר אפס נקודות מהקהל. למה לנסות לשחזר פאשלה?.
למתעניינים בקורות חייו של הזמר סזאר סמפסון, מדובר באדם היחיד בהיסטוריה בעל קריירה בממלכת אוסטרו-בולגריה. בשנתיים האחרונות סזאר שימש זמר ליווי לשירים הבולגריים ששאפו את אוויר הפסגות. השנה הוא יסניף את העובש של המקום האחרון בחצי הגמר.

שילוב בין יעל אבקסיס ליובל דיין- יאנה תרזי מיוון
שילוב בין יעל אבקסיס ליובל דיין- יאנה תרזי מיוון

14 יוון – יאנה תרצי – Oneiro Mou- (החלום שלי)
שמעון פרנס לתשומת ליבך. יוון שולחת שיר יווני עממי עם זמרת פועה ומשתפכת. שיר מצוין שיכול להגיע גבוה מאד. הצלילים היווניים ושפת המקור כבשו את לב הקהל, ואפילו המעריצים חובבי הטראש הכתירו את השיר במקום החמישי.
מירי רגב לתשומת ליבך- מדובר בשיר אהבה סופר לאומני לאדמה יוון הגדולה. ככה עושים את זה!

15 פינלנד – שרה אאלטו – Monsters
המנון הגייז התורן של התחרות. שרה, שזכתה במקום השני באקס פקטור פינלנד ואקס פקטור בריטניה, מנסה להגיע לתחרות כבר כמה שנים. הפעם הפינים הימרו עליה מראש וערכו לה קדם פרטי בסגנון ירדנה ארזי. בשיר של שרה היא מכריזה שהיא לא מפחדת ממפלצות. בפועל היא לא פוחדת מגרביטציה. צפו לכמה גלגלונים על הבמה בליסבון ואולי אפילו צניחה חופשית לקהל. שיר הפופ האפל יעלה אותה לגמר אבל ההצלחה בו מוטלת בספק.
בונוס: שרה חובבת השפות, ביצעה גרסה של השיר שלה ב34 שפות כולל עברית! .

16 ארמניה – סוואק חנגיאן – Qami (רוח)
סוואק עולה לבמה עם שריון. הוא יזדקק לו כשיחזור לארמניה עם הפסד צורב בחצי הגמר. שנים שאירופה מתחננת לשיר בשפה הארמנית. לא לשיר כזה ייחלנו. הבלדה הקווקזית נשמעת כמו שיר שנשכח בתוכנית ‘שישי שמח’ עם ירון אילן.
בונוס: ארמניה כמעט בחרה בדראג קווין עם פאה מפטרוזיליה.

17 שווייץ – זיבז – Stones
האינתיפדה השוויצרית התחילה. אח ואחות עם חיבה לכובעי בוקרים מצויידים בשיר שעשוי להציל את כבודה האבוד של המדינה הנייטרלית. השיר עדכני ומעניין. הסולנית עלולה להחריב את ההופעה החיה. סיכוי קלוש לגמר.

קפריסין או ישראל?

18 אירלנד – ראיין או’שונסי – Together
לכאורה, מדובר בעוד כישלון אירי צפוי מראש. המדינה עתירת הזכירות שהתחילה את העשור הנוכחי עם רצף של הצלחות, מנסה מאז 2014 לעלות לגמר בכשלון מהדהד. הפעם בחרו בשיר אהבה משמים וזמר מעורר מיוסר. אבל!- לאחר כל ההספדים שהרעיפו החובבים על הבלדה האירית, יצא הקליפ ובו הונצח סיפור אהבה גייזי ברחובות דבלין. אם האירים רוצים להפר את הקללה הם צריכים לנסות לשחזר את הקליפ על הבמה בדרך כלשהיא. עד אז הסיכוי לגמר מוטל בספק.

19 קפריסין – אלני פוריירה – Fuego
הזמרת שביצעה את Golden boy ביוונית והכניסה תמלוגים נאים לכיסיו של דורון מדלי, הולכת להמשיך את רצף ההצלחות המשונה של קפריסין (עוד מדינה מקופחת שמתברגת לאחרונה בעקביות למקומות הראשונים). אלני מבצעת שיר פופ קצבי וסקסי בטירוף, הגמר מובטח.

חצי הגמר השני (10.5)-

01 נורווגיה- אלכסנדר ריבאק -That’s How You Write a Song-
אלכסנדר ריבאק הוא הזוכה הגדול ביותר בהיסטוריה של האירוויזיון עם ממוצע של 9.7 נקודות מכל נקודת שיפוט. השנה ריבאק החליט לנסות את מזלו שוב. לדעתי ריבאק התערב עם מישהו שיוכל להצליח באירוויזיון עם השיר הגרוע בהיסטוריה. אחרת אי אפשר להסביר את הגיבוב הנדוש והעלוב הזה שכולל את הפזמון: “כדי לכתוב שיר צריך, דבר ראשון, להאמין בזה. דבר שני, לזמזם את השיר כל היום- וככה כותבים שיר”. טקסט כל כך סחי, עד שלא אתפלא אם בקונספירציה הזו מעורב יאיר לפיד בתור כותב המילים.
השיר של נורבגיה מעצבן, עד בלתי-שמיע, הלוואי וניפרד כבר בשלב הזה. אם דנה אינטרנשיונל נכשלה עם דינג דונג, אז גם לריבאק מותר להתקפל חזרה לקרחון הנורבגי ממנו הקריצו אותו.

02 רומניה- The Humans- Goodbye-
בינתיים התחרות לא משתפרת. רומניה, שמעולם לא החמיצה גמר, שולחת שיר רוק שכבר שמענו רבים כמוהו והתייאשנו מרבים כמוהו. אם יש צדק אירוויזיוני רומניה לא תעלה השנה לגמר. אחרי שבשנה שעברה שלחו שיר יודל ותותח, ציפינו מהם ליותר!
בונוס: בקדם הרומני השתתף בחור מגבעתיים בשם תומר כהן והגיע לאחד המקומות האחרונים בחצי הגמר.

03 סרביה-סאניה איליץ ‘ובלקניקה – Nova Deca- (ילדים חדשים)-
כבר שש שנים שסרביה לא שולחת שירי עם בלקניים. הפעם היא החליטה להשלים פערים. השיר מורכב מחמישה שירים שונים שמנסים להכניס מקסימום פולקלור למינימום זמן. סיכוי טוב שזה לא יעזור להם. בינתיים מוזמנים להנות מהחלילן שנראה כמו מורה של הארי פוטר ומשתי הסולניות שמנסות למשוך פוקוס אחת מהשנייה.

04 סן מרינו- ג’סיקה מוסקט וג’ניפר ברנינג Who We Are-
זמרת מלטזית, ראפרית מגרמניה, כותבת אוסטרית. האם יש סיכוי שייצא מזה משהו טוב?. לא ממש. מדובר בשלוש דקות של חיקוי המנוני פופ משנות התשעים. הגרוע מכל- לא מדובר בטמטום קאלט טראשי וכיפי אלא בהופעה מתאמצת ומיותרת. סן מרינו, מדינה כל כך קטנה ועלובה, החליטה לייצא את הקדם אירוויזיון המקומי שלה לסלובקיה. גלובליזציה ושברה.

תוצאת תמונה עבור ‪rasmussen‬‏
רסמוסן מדנמרק, עם גביע הניצחון בקדם הדני שנראה קצת כמו הדגל החדש של לוב

05 דנמרק- רסמוסן- Higher Ground
חצי הגמר השני התחיל באופן רשמי. דנמרק שולחת פופ ויקינגי עם זמר שנראה כאילו ברח ממשחקי הכס. ברקע צפויים לעמוד חבורת פיראטים סקנדינביים צמאי דם. מאז שירדנה ארזי שלחה להקת צוענים לכייס את הקהל לא ראינו זמרים ליווי ששווה לאזוק לפני ההופעה. הגמר של דנמרק מובטח! 

06 רוסיה- יוליה סמוילובה- I Won’t Break
בשנה שעברה האירוויזיון פתח מלחמת השמצות בין רוסיה לאוקראינה. החדשות הרעות הן שהמלחמה נעשתה על גבה של הזמרת יוליה סמולובה. החדשות הרעות יותר הן שבגב של יוליה סמולובה אין חוט שידרה מתפקד. הזמרת מרותקת לכסא גלגלים וסובלת מלקות התפתחותית. בשנה שעברה ההופעה שלה בקייב נפסלה מכיוון ש-‘העזה’ להופיע בשטחי חצי האי קרים הכבושים. השנה רוסיה פרגנה לה השתתפות פיצוי עם שיר ההעצמה הזה.
יוליה השתתפה ב ב THE VOICE הרוסי והגיעה די גבוה למרות שהיא נשמעת רע בלייב.
השיר עצמו צ’יזי ונוסחתי עם מסר של ‘למרות המצב שלי אני לא אשבר כי אני חזקה’. רוסיה ככל הנראה תעלה גם השנה. לחלוטין לא בצדק.

07 מולדובה- DoReDos- My Lucky Day
אחרי השיר הרוסי מגיע שיר שנכתב על ידי מלך הפופ הרוסי פיליפ קירקורוב. הבגדים מהארון של צביקה פיק, הבוטוקס מהפלסטיקאי של ניקול ריידמן.
את השיר מבצעים שלישיית ‘הטוב הרע והנערה’ גרסת פרעות קישינב.
לכאורה מדובר בשיר פופ-וועדי-עובדים, אבל שימו לב לטוויסט: לפי הטקסט של השיר מדובר בטריו פוליגמי, על בחורה שיש לה שני מאהבים, וכולם חיים בכיף עם זה. מעניין אם המבצעים שמו לב לאירוניה.

08 הולנד- ויילון- Outlaw In ‘Em (העבריין שבפנים)
כותרת השיר באנגלית ועדיין מצריכה תרגום. שיר קאנטרי טקסני שמבוצע על ידי דילף הולנדי שעבר הביא להם את המקום השני בשנת 2014. הולנד היא ספיחה מטעם עצמה של ארצות הברית וכבר שלחה בעבר שירים על קולורדו וסן דיאגו. אפילו שיר קאנטרי זהה נשלח לפני שנתיים. בשנה שעברה הולנד שלחו שיר נושא מאופרת סבון אמריקאית בהשתתפות שלוש אחיות- אחת בלונדינית, אחת ברונטית ואחת טריפוליטאית.
השנה הולנד חוזרים לטופ עם זוג מגפי בוקרים וריח של רפת. ויילון יגיע לגמר אבל לא ישחזר את ההישג של המקום השני מ2014.

09 אוסטרליה- ג’סיקה מאובוי- We Got Love
המדינה שגורמת לאזרבייג’אן וגאורגיה להיראות כמו מדינות אירופאיות קלאסיות, שולחת השנה נציגה אבוריג’נית. אל חשש, היא לא תעלה עם קנגרו ודב קואלה לבמה. לג’סיקה מאובוי יש פופ נוסחתי שיתפוס לעצמו מקום בגמר. ג’סיקה נמצאת כבר חודש באירופה ונודדת ממסיבת אירוויזיון אחת לאחרת. גם בארץ היא הספיקה לבקר, וגם להקפיץ את הקהל עם משפט הפתיחה ‘תל אביב יא חביבי תל אביב’.

10 גאורגיה- Iriao For You-
להקה של טנורים עם שיר בגאורגית. אקספיזם קל בין הטראש האוסטרלי לפולני. לדעתי מדובר באחד השירים הטובים ביותר בתחרות. אחת המדינות היחידות שהשכילה לקחת את המסר של הניצחון הפורטוגזי משנה שעברה ולהביא שיר מלודי קסום ונעים לאוזן. תקראו לי נוסטלגי או מיושן, אבל בשבת אני מצביע להם!

11 פולין- לוקאס מאיירוגרומי- Light Me Up
כשאני קורא את הכותרת של השיר, בא לי להגיד להם בחזרה- ‘אל תדליקו אותי!’. השיר נשמע כמו הסיוטים שלי כשאני חולם שנקלעתי לפנג’ויה.
השיר מתיימר להרים או לעשות שמח. בפועל הוא עושה מיגרה. פולין עומדת מאחורי רצף של הצלחות בשנים האחרונות שכללו את מופע צעדת השרמוטות, טבעונית עם פנס וקפטן הוק. השנה לא נראה אותם בגמר.

12 מלטה- קריסטבל- Taboo
אם לא די לנו בנועה קירל אחת, מסתבר שיש לה תאומה במלטה. את השיר כתב המלחין ‘אופוריה’ השבדי. לשיר סיכוי קטן להתברג לגמר של התחרות. הזמרת זקוקה להשתלת כריזמה ולהפחתת מחוות דרמטיות למצלמה לפני שהיא עולה על הבמה בליסבון. מקסימום היא תשמש השראה לעשרות מלכות דראג.

13 הונגריה – AWS- !Viszlát nyár (להתראות קיץ!)
להתראות עור התוף!. הקדם אירוויזיון בהונגריה תופס משבצת שידורים ארוכה ומתישה שנמשכת לאורך כל החורף המזרח אירופאי. בין היתר היה להם השנה שיר חסידי.
בסופו של דבר ההונגרים בחרו ברוק כבד ומחריש אוזניים שכולל צרחות של ממש (ועוד בהונגרית). בסוף השיר תישמע אזעקת הרגעה, הקהל מתבקש לא להזריק אטרופין. בגמר לא נתראה.

14 לטביה- לאורה ריזוטו- Funny Girl
שיר מתוך פסקול של פרסומות להלבשה תחתונה. לאורה היא בכלל אמריקאית שמצאה לעצמה קהל חם ואוהב במדינה הבלטית. במהלך השיר היא תנפנף בשיערה הארוך ומלא הברק, תחשוף שסע בשמלה שלא משאירה מקום לדמיון, ותנסה לגרוף קולות משלושת הסטרייטים שצופים בתחרות. סיכוי קל לראות אותה בגמר.

15 שוודיה- בנג’מין אינגרוסו- Dance You Off
השבדים שולחים את הבן הצעיר של כוכבת עבר שבדית. קהל הצופים הסובל מבעיות לב ולחץ דם מתבקש להימנע מצפיה ישירה בשיר. לכוכב הפופ בן התשע עשרה יש זרועות שעירות כמו שטיח של איקאה, וחיוך עם שיכול להעשיר כל אורתונדט ממוצע. בין לבין הוא לובש ופושט את הג’קט בסגנון “שביל הבריחה של ריטה” ומפגין קול סופרן המעיד על כך שעוד לא ירדו לו האשכים. אם כל זה לא מספיק הוא מתעתד להביא איתו מהבית מסך וידאו רחב מימדים שידמה מיטת שיזוף.
עם זאת, עוד לא אבדה תקוותינו להיפטר משבדיה בגמר לשנה אחת. מסתבר שהשבדי פירסם וידאו בו בוא מגיב לשאר השירים בתחרות במעין נבזות לא ספורטיבית שעלולה לגרוע נקודות.

16 מונטנגרו- ואניה ראדובנוביץ’- Inje (ערפל)
בלדה בלקנית בסגנון של פעם. (ספציפית ‘פעם’ הכוונה ל2004). ואניה המונטנגרי המתוק ראוי לאחד המקומות הראשונים עם הבלדה העוצמתית בשפת המקור. כל הכבוד לרסיס היגוסלבי שעושה כבוד למוזיקה המקומית. הלוואי ונתראה בגמר.

תוצאת תמונה עבור ‪Lea sirk‬‏
סלובניה- לאה סירק

17 סלובניה- ליאה סירק- Hvala, Ne (לא תודה!)
מדרום הבלקן אנחנו עוברים לצפון הבלקן. סלובניה, פליטת יגוסלביה הסנובית, בשיר R&B סלובני. זה מאד מוזר. סלובניה היא עוד מדינה מקופחת שרואה את הגמר לעיתים רחוקות. הפעם אני מקווה לראות אותה בגמר, בעיקר בגלל הנאמנות לשפת המקור. ללאה שלנו יש משימה אחת קטנה לבצע לפני שהיא מגיעה לליסבון: להחליף מעצב שיער, מעצב בגדים ובעיקר כראוגרף. בקדם הסלובני זה נראה כמו מופע סיום של בית ספר תיכון בלובליאנה.
גם אם לאה לא תעלה, השיר שלה יישאר אצלי תמיד בפלייליסט של הקרוספיט. 

18 אוקראינה- מלובין- Under The Ladder-
באוקראינה יש שני חוקים עיקריים: הראשון, לא לקרוא להם רוסים, השני: לא לשלוח גברים לאירוויזיון. עד כה, שלושת המקומות הנמוכים ביותר אליהם הגיעה אוקראינה הושגו עם שירים שזמרים גברים שרו. מלובין מנסה להגיע לאירוויזיון הרבה זמן.
השנה הוא לא חסך בגימיקים ובליסבון נראה אותו על פודיום שעולה באש, והוא יראה את הקהל דרך עדשות מגע סגולות.
מעניין שדווקא בשנה שבה בילרוס שולחת זמר אוקראיני, אוקראינה שולחת שיר בילרוסי. נקווה לא להיפגש בגמר.

הגמר:
חמשת המדינות הגדולות של אירופה והמדינה המארחת משוריינות אוטומטית לגמר. אלו השירים שנראה בשבת ללא המסננת שתשלח חזרה שישה-עשר מתמודדים שלא יעפילו.

איטליה- ארמאל מטה ופבריציו מורו- Non mi avete fatto niente (לא עשית כלום למעני)
שיר אנטי מלחמתי שמזכיר בנשימה אחת את הפיגועים באירופה, בקהיר ובעולם הערבי. מה עם ישראל? היא מופיעה בקליפ כחלק מהמלחמות המיותרות ברחבי העולם. עד שנבין האם הם בעדנו או נגדנו נאלץ לחוות דעה על השיר ללא משקעים פוליטיים. מדובר בשיר מצוין. מאז חזרתם לתחרות איטליה מביאה כמעט כל שנה שיר אחר שמזכיר לקהל איך עושים מוזיקה.

בריטניה- סו-רי- Storm
מפיגועי טרור לבריקזיט. סו-רי הבריטית בשיר שלום שאף אחד לא אוהב (חוץ ממני). אומנם שמענו שירים כאלו בעבר אבל יש לה משהו מדליק שעושה שמח ומרים את הקהל. מהמרים לה את אחד המקומות האחרונים, אני מקווה לראות אותה יותר גבוה. לצופי ‘מראה שחורה’ היא נראית כמו הרוצחת מהפארק עם החוקרת הפקיסטנית מהעונה האחרונה. לצופי ‘המדריך לרוצח’ מדובר בכפילה של בוני.

גרמניה- מיכאל שולטה- You Let Me Walk Alone
הזמר הגרמני עולה לשיר בלדה משפחתית שנשמעת כמו פס הקול של הסדרה ‘החיים עצמם’. הקהל מתחלק לאלו שהשיר מרגש אותם ואלו שהשיר מתיש אותם. במקרה שלי כל השמעה של השיר גורמת לי לתחושה אחרת. ככל הנראה מקום נכון ברצף השירים יוכל להעניק לו את המקום העשירי. עד אז תשתדלו לא לחשוב על הליצן הפיסכוטי מהסרט IT. זה יהרוס לכם את הצפיה.

ספרד- אלפרד גרסיה -ואמאיה רומרו – Tu Canción
לכל מי שהתגעגע ל-‘מורדים’ או ‘קטנטנות’, שיר ספרדי שאינו מומלץ לסובלים מסכרת. השניים שנראים כמו גרסה ספרדית של ברבי וקן בשיר סלואו מתוק ותמים. אם הצמד ישמרו על ההופעה מהקדם הספרדי אנחנו צפויים לראות את הצמד דביק במיוחד, שרים זה בפני זו, מומלץ לשניים לקחת סוכריית מנטה לפני העליה לבמה.

תוצאת תמונה עבור ‪Cláudia Pascoal‬‏
רק נראית סלובנית. פורטוגל

פורטוגל*- קלאודיה פסקואל- O Jardin (הגינה שלי) 

אחרי הניצחון בשנה שעבר, הפורטוגלים חוזרים להתעמר בנו. הפעם בגרסאת בוסה נובה לשיר גינה-לי-חביבה. כצפוי משיר העוסק בבוטניקה הקהל צפוי לחטוף פריחה בכל הגוף. שלוש דקות לא ברורות עם סולנית שגנבה את הצבע לשיער מהזמרת הסלובנית.
אם תהיתם מה עושה הבחורה הפוזלת עם הסוודר והשיער הקצוץ מאחורי קלואדיה, אז תדעו לכם שגם אנחנו לא יודעים במה מדובר. היא פשוט נמצאת שם. אל תשאלו שאלות, חכו שהשיר יסתיים. ערב ארוך לפניכם.

צרפת- מאדאם מסייה- Mercy
בשמיעה ראשונה נדמה כי מדובר בשיר ללימוד צרפתית. המשפט ‘ז’ה-מ’פל-מרסי’ חוזר די הרבה פעמים והצירוף נשמע די אידיוטי. בפועל מדובר בשיר על תינוקת של מהגרת מניגריה שילדה תינוקת באמצע הים התיכון וניצלה על ידי כוח שיטור צרפתי. כאות הוקרה היולדת קראה לבת שלה ‘מרסי’.
מסתבר שאירופה מחבבת את השיר הזה ואת הצמד שכולל בתוכו גיטריסט וזמרת בלונדינית המעוטרת באף גונזו מעורר השראה. אם תהיתם, אז כן, היא גנבה את הקולקציה שלה מארון הבגדים של חברת הכנסת מירב מיכאלי. מאז שהשיר נבחר לייצג את צרפת היא הופיע כמה עשרות פעמים, רק בחולצות גולף שחורות.

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן