חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ארץ קטנה: גאל פיי בעקבות השנים האבודות של בורונדי

ארץ קטנה: גאל פיי בעקבות השנים האבודות של בורונדי

בשנת 1992, גבריאל בן העשר מוצא את החיים בשכונה שלו בבורונדי שלווים ומלאי צחוק והרפתקאות.  איש לא יודע כי תוך זמן קצר בורונדי ורואנדה ייפגעו ממלחמת אזרחים ורצח עם. ארץ  קטנה  מספר על אובדן התמימות דרך עיניו של ילד, שצופה באבדן ההיסטוריה.

 

רצח העם הידוע לשמצה באפריקה מתקשר לרואנדה. עלילת ‘ארץ קטנה’ מתרחשת  בבורונדי – מדינה שנמצאת מדרום לרואנדה וחולקת אותה דמוגרפיה הוטו – טוטסי תרבותית. בורונדי הייתה עדה לאותם זוועות פוליטיות ותרבותיות מהן סבלה רואנדה, ובכל זאת סיפורה נשכח במערב,

מאז עצמאותה של בורונדי בשנת 1959, המדינה ידעה מורדות ומורדות. למעשה, רק לאחרונה האזנתי לפרק של ‘חיות כיס’ על תחבושות היגיניות ושם התראיינה בחורה צעירה שלא מצאה טמפונים בכל בוג’ומבורה. בירת בורונדי.

בחזרה ל-ארץ קטנה’, הנרטיב של גבריאל  מסופר בגוף ראשון. המונולוג הפנימי מבקש להצביעעל שלל מהמתחים הפוליטיים האישיים והלאומיים והבינלאומיים. כאשר ברקע שואטים  פעילי זכויות אדם, תעמולת שנאה ושלטים אידיאולוגיים מאפיינים רצח עם.

המספר הילד חווה את העולם, את יופיו, אך גם את כאבו. צער העולם מגיע אליו דרך אנקדוטות שונות: קטעי שיחות אקראיות במועדון לילה, סיפורים שסיפרו לו בני משפחה שהוגלו מרואנדה. מדובר במספר רגיש שלא מסוגל  לשים את עצמו בצד זה או אחר מכיוון שהוא תקוע בסובייקטיביות ובתפישת העולם המשתנה ללא הרף.

חדש ברשת עושה רוח

 

 

 

 

הרומן נכתב ב -2015, שנת הפיגועים על צ’רלי הבדו ושאלת המהגרים הפכה לדומיננטית בשיח הצרפתי. ברומן, הגיבור גבריאל מתאור לבדו בבר, שם טלוויזיה המציגה תמונות של פליטים שברחו ממלחמה בדיוק כפי שהיה לפני עשרים שנה לפני כן. 

הגלגל מסתובב, הקורבנות הופכים לרוצחים, וההיסטוריה לעולם נשארת. לפחות אנחנו זכינו לתרגום עברי מופתי לרומן המתרחש בפינה נסתרת ונידחת של העולם.

ארץ קטנה גאל פיי סדרה לספרות יפה יצא לאור ע”י הוצאת מודן, בשנת 2017, מכיל 188 עמודים, תירגום: ניר רצ’קובסקי.

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן