חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
‘בית הנייר’, הסדרה שהרגיזה אותי.

‘בית הנייר’, הסדרה שהרגיזה אותי.

 

הסדרה ‘בית הנייר’ המוצגת בנטפליקס היא מופת מדהים לבימוי, משחק, וכתיבה, ואפילו הפכה להיות מדורת שבט ישראלית שזכתה לאינספור תגובות אינטרנטיות. עם זאת, יש בעיה אחת מרכזית- עלילה שדורכת במקום במשך רוב הסדרה.

 

בית הנייר (למי שחי בצוללת בחודשים האחרונים) היא סנסציה טלוויזיוניות (שזכתה לאהדה בישראל בהצתה די מאוחרת). העלילה מתרחשת  ברובה בין כותלי בית המטבעה הלאומית של ספרד כאשר חבורת שודדים מבקשים להדפיס שני מיליארד יורו ולברוח עם הכסף. מכאן ואילך אזהרת ספוילר.

עד כה נשמע כמו רעיון לסדרת פעולה עתירת יריות ומוות. עם זאת הסדרה מגדילה לעשות ומתרכזת במערכת היחסים בין בני הערובה לצד החוטפים. הסדרה מזמנת את אהדת הצופים לחבורת השודדים ולא לבני הערובה חסרי הישע. האנטגוניסט הוא מנהל הבנק אשר נותר בחיים פעם אחד פעם רק כדי ליצור עוד צרות.

עם זאת ישנם מספר עניינים ששווה להבחין בהם במסגרת העלילה. למרות שהסדרה ספרדית יש לה קצב ארגנטינאי,  של טנגו. סדרות מתח או ספרות מתח אמורה להתנהל כך שכל נדבך שלה משנה את כללי המשחק וטורף מחדש את הקלפים.

הסדרה נעה בשני מישורים עיקריים ושונים בתכלית- הסיפור המרובד, המרתק והמותח שמתנהל בתוך המטבעה ומנגד הסיפור הצפוי, הנדוש והמרגיז שהתרחש מחוץ למטבעה בין הפרופסור למשטרת מדריד.

 

(אהבתם את ‘בית הנייר?’  האזינו ל-‘קיצור תולדות הספרות הבלשית).

 

במהלך העלילה, שמחוץ למטבעה, הפרופסור (השחקן  אלבארו מורטה עם האף המושלם והסקס אפיל הממוטט) נתפס שוב ושוב על קציני המבצעים אך בכל פעם מצליח להימלט ברגע האחרון כמו מקגיוור. פעם המפקדת מכוונת אליו אקדח ולוקחת אותו לבית שלו במטרה ‘לחשוף’ את התרמית, אבל אז ברגע האחרון מתגלה כי אותו פרופסור העלים את הראיות ‘במקרה’ ברגע האחרון.

גם הסצינה המסיימת את העונה הראשונה עם הגרסה המופלאה של ‘בלה צ’או’, היתה אמורה לשנות את החוקים ולפתוח את העונה השניה מנקודת מבט אחרת לגמרי. כאשר החוקרים והמשטרה כבר יודעים איך השוד אמור להתרחש, מאין להכנס ומי האנשים שנמצאים שם.

בשלב הדרמטי הזה העלילה אמורה לטרוף את הקלפים, אבל לא קורה כלום. הפרופסור מסובב את המשטרה סיבוב של שלוש מאות שישיים מעלות. במקום לשנות את התכניות הפרופסור  רק קונה עוד זמן. כל צעד שהמשטרה צועדת, הפרופסור מקדים אותה בכל צעדים, יודע מה הם עומדים לעשות ושותל ראיות.

במשך כמעט כל העלילה הפרופסור ממשיך ברשימת המשימות שלו מא’ ועד ת’ מבלי שיצטרך לאלתר מחדש. מבלי שימצא את עצמו ללא תוכנית גיבוי ומבלי שהמשימה תקבל טוויסט משמעותי.

 

 

 

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

2 תגובות

  1. מירב

    כתבת בית הקלפים…

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן