חיפוש
Close this search box.
לכודים: הסדרה האיסלנדית שבה לשוטרת קוראים ‘אסגיר’

לכודים: הסדרה האיסלנדית שבה לשוטרת קוראים ‘אסגיר’

 

 

במרכז הסדרה ‘לכודים’ עומדות החקירות של צוות שוטרים – כולל אנדרי אולפסון, הינריקה קראונדסדד ואסג’ירור ת’ארינסון – בעיירה הקטנה  שאת שמה אוכל רק להעתיק מוויקיפדיה:Seyðisfjörður  . העיירה שנמצאת על פיורד באותו שם בחוף המזרחי של איסלנד.

נקודת הפתיחה  של העונה הראשונה היא חצי נקודה. כלומר חצי גוף גברי כרות  שנמצא במקרה בפיורד. במהלך המעשה מתרחשים מקרי מוות נוספים, כולל רצח ראש העיר. חלק מההרוגים קשורים רווח אישית, הונאה, נקמה, אונס וסחר בבני אדם, כמו גם תוכניות להקמת נמל בפיורד שישמש אוניות במסלול בין סין לאמריקה.

 

העונה השנייה מתחילה עם מתקפה על פוליטיקאי ברייקיאוויק. השביל מוביל את הנציב אנדרי אולפסון חזרה לעיירת החוף. נדמה  כי הקבוצה הימנית הקיצונית “פטיש תור” הייתה מעורבת במתקפה. זמן קצר לאחר מכן, ראש העיר נחטף ומבקש לחתום על עסקה עם חברה אמריקאית. אירועים עולים בראשם כאשר מתרחשים מקרי רצח נוספים וסיפורי משפחה ישנים אפלים מתגלים.

 

בשתי העונות אנחנו עוקבים אחרי אנדרי אולפסון ושלל עמיתיו לעבודה במשטרה – הינריקה והושטרת עם השם המשטרתי ביותר בהיסטוריה- ‘אסגיר’.

 

איסלנד נשמעת לנו כמו מדינה שבה חתולים שנתקעים על עץ פותחים מהדורות חדשות. זה נכון.

הדבר הבלתי אמין, היחידי בסדרה- היה הדם האדום שנוזל מחוץ לגופיותיהם של בני תמותה אל השלג. איסלנד היא מדינה שבה לרוב התושבים הדם מצוי בעורקים כל חייהם ולאחר מותם.  הרוע האנושי במקום השלו הרגיש יותר כמו מעשה של כנופייה דרום אמריקאית מאשר כמה מתנגדי משטר איסלנדים.

 

עם זאת, מדובר בסדרה מצוינת עם משחק נהדר, ובעיקר שפה איסלנדית שאפשר לשמוע ולשמוע עד שמתחילים לחשוש שזה לא דיבור אלא השתנקות.

 

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן