חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מבחן התולעת – ספי שיבק

מבחן התולעת – ספי שיבק

ספי שיבק (מחברת הרומן ‘חלק בעולם’  חיה בתוך בית-ספריה, אבל היתה מעדיפה לשבת לקרוא בסנטרל פארק. 

מהו ספר הילדות האהוב עליך?

כילדה במעלות ביקרתי פעמיים בשבוע בספריה העירונית. בכל פעם בחרתי שניים-שלושה ספרים, בעיקר ספרי בלשים ומתח. אבל יום אחד אחותי המליצה לי על הספר ״הנבחר״ של חיים פוטוק והתאהבתי. נפשי נקשרה בנפשם של הגיבורים ראובן מאלטר ודני סונדרס, נערים דתיים/חרדים שגרים בוויליאמסבורג, ברוקלין ומחפשים חיבור, זהות ושייכות בעולם של כללים וחוקים. אחר כך כבר קראתי את כל הספרים של פוטוק שתורגמו לעברית.

.

עם איזו דמות ספרותית היית רוצה לשבת לארוחת ערב?

עם כל אחת מהדמויות בספרים של נטליה גינצבורג ובמיוחד עם הגיבורה המספרת בלקסיקון משפחתי. בהמשך לשאלה השנייה, זה הספר שקראתי הכי הרבה פעמים בבגרותי. הכתיבה החסכונית, תיאורי השיגרה המשפחתית, הדמויות המורכבות-מטורללות וההומור הדק גורמים לי לחזור פעם אחר פעם אל ספריה היפים של נטליה גינצבורג.

.

מה קרה לילד שדיבר עם כוכבים?- באה היועצת ונתנה לו ריטלין. להמשך הקריאה

.

כיצד פרסמת את ‘חלק בעולם’?

את ״חלק בעולם״ כתבתי במסגרת סדנת הכתיבה של מירי חנוך המופלאה. תהליך הכתיבה ארך כחמש שנים. גיליתי שהפורמט הזה של פגישה שבועית עם עוד נשים כותבות, הקשבה מכוונת ומשוב, מפרה אותי. גם העובדה שהיה דד ליין תרמה לי לכתיבה. לקראת הסוף, כשכבר התגבש לו כתב יד, חברתי לעורכת הנהדרת מיכל חרותי שעזרה לי לדייק ולהשלים את התהליך. את כתב היד הגשנו להוצאת ידיעות ספרים ולשמחתי דב אייכנוולד, העורך הראשי ומנכ״ל ההוצאה קרא את כתב היד, אהב אותו והציע לי להוציא את הספר בידיעות ספרים.

מה הספר שקראת הכי הרבה פעמים?

ללא ספק התפסן בשדה השיפון. בכיתה ט׳ כשלמדתי באולפנה קיבלתי עותק מרוט של הספר ולא עזבתי אותו במשך שנה שלמה. אני חושבת שקראתי אותו משהו כמו שבע עשרה פעמים. גם בספר הזה רחובות ניו יורק מהווים תפאורה לסיפור התבגרות כואב ויפה. בזמן הקריאה דמיינתי שאני והולדן קולפילד הופכים להיות חברים טובים ושהוא לוקח אותי לאגם הקפוא בסנטרל פארק.

תוצאת תמונה עבור התפסן בשדה

..

.

האם יש לך מנוי לספריה?

לא, אין לי מנוי. אני אוהבת לקנות ספרים, חדשים ומשומשים, לעצמי, למשפחתי וכמתנה..

.

כמה מדפי ספרים נמצאים בבית שלך?

מדפי הספרים בביתי פזורים בסלון, בפינת האוכל, בחדרים ובמטבח. אני אוהבת שיש מסביבי ספרים שקורצים לי. בשנים האחרונות בתי הבכורה שולפת מהספריה הביתית כל מיני קלאסיקות ומתפעלת כשאני מספרת לה שהספרים האלה נמצאים ברשותי מאז שקראתי אותם כשהייתי בגילה.

.

.

האם יש לך ספר ישראלי  להמליץ עליו?

לאחרונה קראתי את הספר ״דלת מול דלת״ של הדס ליבוביץ ומאד נהניתי. הספר קולח, מצחיק ומעורר מחשבה. הוא מצליח לעסוק בנושאים כמו זוגיות, הורות, החמצה ומימוש בלי ליפול לקלישאות. אני אוהבת את הכתיבה של הדס, היא מתוחכמת ומלאה בהומור אבל עדיין מצליחה לרגש.

.

תוצאת תמונה עבור ״דלת מול דלת

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן