הסדרה ”גינאה’- הבהלה לזהב בעידן הסטרימינג

הסדרה ”גינאה’- הבהלה לזהב בעידן הסטרימינג

 

הסדרה ‘גינאה’ מציגה  ז’אנר חדש, שנמצא בין סיפור מותחן עכשווי, מערבי וסיפור חניכה.

במרכז העלילה וינסנט אוג’יר, סטודנט  לגיאולוגיה מפריס  שנשלח לגיאנה הצרפתית להתמחות של עשרה חודשים בחיפוש אחר זהב. סטאז ‘בקיינור, חברת כריית זהב בגיאנה הצרפתית  שבצפון דרום אמריקה.

במשך עשר שנים אף סטודנט לא קיבל את ההצעה הזו – אחרי הכל, גיאנה הצרפתית הייתה בעבר  מושבת הגולאג של צרפת אך עבור וינסנט, הג’ונגל הופך במהירות למקום בו הוא יכול להמציא את עצמו מחדש ולהתעשר במהירות. כמובן שמציאת הון במקום כזה זה דבר אחד, לצאת איתו בחיים זו בעיה הרבה יותר גדולה.

לוינסנט מתלווה  מפקח הסטאז ‘שלו מרלו הופך למעין דמות אב. אבל כמו  בסדרת מתח ראויה- אין מערכת יחסים שלא ראוי לסדוק!. כך נפרשת מתח ושחיתות  שמסלימה במהירות לקשרים לא כשרים עם סוחרים מקומיים, ברזילאים, סורינמים או גיאנים.

הסדרה מושפעת מטי אקשן ומותחן פשע, אבל ההשפעה הגדולה ביותר היא של המערב הפרוע.

גיאנה הצרפתית מצטיירת כאן כגבול חסר חוק, מקום בו אנשים חסרי עתיק וסיכוי מגיעים כדי להתעשר בקלות במחנות כרייה. גברים מחוספסים בסגנון האינסטלטורים מצרנוביל.

מה שהופך את כל זה למעניין הוא האופן בו המערב המסורתי מתמזג בצורה חלקה עם התפאורה המודרנית. זה סיפור על ארכיטיפים, מהקולנוע הקלאסי שנתפשים בתוך נפשות מודרניות. הסדרה שואלת איך יכול להיות שזו המאה ה -21, אבל זה עדיין מקום בקצה העולם בו יש עושר רב?

את הסדרה ליוו שלושה במאים ( קים צ’פירון , פיליפ טריביט ,ופביאן נורי) והיא מלאה בנופים שורצי ביצות, מקקים ותמסחים. אם הייתי עוסק בכתיבת קודים במקום כתיבת ביקורות לסדרות נידחות- אולי היה לי כסף להגיע לגיאנה הצרפתית כדי לבדוק בעצמי!.

 

 

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן