חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מבחן התולעת עם ענבל מלכה

מבחן התולעת עם ענבל מלכה

הסופרת ענבל מלכה בעד גיבורת ילדות שבדיות וגם בעד שבעת החטאים של מאיה ערד. ( קרדיט צילום: נרי אבידן-סלע)

 

  • איזה אמן ישראלי שאהבת פעם, היית רוצה שיוציא או תוציא שיר חדש? 
  • קרן אן. כשהייתי סטודנטית בירושלים, היתה תקופה ארוכה ששמעתי אותה באוזניות בדרך לאוניברסיטה ובחזרה. הייתי לוחצת על פליי ביציאה מהבית בנחלאות ומקשיבה לקול הרך והמחוספס שלה על רקע הנוף המתחלף מבעד לחלון האוטובוס עד להר הצופים, ובערב עד לשוק וגן הפעמון והסינמטק. יהיה מעניין לשמוע שיר חדש שלה בנוף אחר.

.

  • אילו סופרים לא אהבת בהתחלה, אבל הטעם שלך התחדד עם הזמן?
  • סמואל בקט, קלאריס ליספקטור, וירג’יניה וולף – סופרים למיטיבי לכת, שלא הבנתי בקריאה ראשונה. קריאה מודרכת ביצירות שלהם אפשרה לי לגעת לרגע בדבר החמקמק הזה שנקרא גאונות.
.
באיזה פרויקט שלך את הכי מתגאה?
 כרגע זה “בזמן שלא היית”, גם כי הוא האחרון וגם בגלל התגובות המרגשות שאני מקבלת עליו. הכתיבה היא פעולה בודדה לחלוטין, רק את והמילים ורעיון כללי של קוראות וקוראים. כשהקוראים מתממשים פתאום ומקבלים פנים ומילים משלהם, זה הפרס הכי טוב שאפשר לקבל על בדידות.
.
תוצאת תמונה עבור "בזמן שלא היית",
ענבל מלכה

 

?איך נראה שולחן העבודה שלך

כמו ספה. בשנים האחרונות אני עובדת באופן כמעט בלעדי בישיבה על הספה כשהלפטופ מונח לפני. מביך אותי להודות בזה, ואני בטח אשלם על זה בכאבי גב, אבל זה יותר נוח לי מכל כיסא משרדי.

.

.

 

ביציאה מחווה אחת כלבה זאבה כשכשה לעברינו בזנב מברשת. הכלבה הבחינה בחברת בני אנוש לשעות הקרובות ועל כן החליטה להראות לנו את הדרך לנחל. ידענו שיש נחל באיזור אבל שום שביל מסומן לא הראה את הדרך אליו. הכלבה הכירה את השבילים ואת המבקרים המבקשים להתחקות אחר היעד ועל כן סימנה לנו את הדרך תוך שהיא מוודאת שאנחנו לא הולכים לאיבוד. לואיס היתה סקפטית באשר להליכה אחרי הכלבה זאבה אבל אני סמכתי על חוש הגישוש הכלבי ותוך חצי “שעה הגענו לגשר ציורי ואגם קסום

להמשך הקריאה

.
.
מה המילה האהובה עליך בעברית?
פרוכת – בגלל הצליל ובגלל הקדושה – דבר שכמעט לא קיים בחיים שלי; תתחדשי – בגלל המשמעות. ברכה שלדעתי אין לה מקבילה בתרבויות אחרות, אפשרות להיעשות מחדש בזכות דבר חדש בחיים שלנו, אפילו דבר חסר חשיבות כמו חפץ.

.

.

 

.

?מה הספר שאהבת בילדות שלך

רוניה בת השודד” ו”מיו, מיו שלי” של אסטריד לינדגרן. רציתי להיות נועזת ומרדנית כמו רוניה. הדברים שמיו עבר כדי להתאחד שוב עם אביו האהוב הקסימו והבעיתו אותי. אסטריד לינדגרן כתבה לילדים כמו שלא ידעתי שמותר, וזה היה מרגש ומסעיר ומזעזע.

.

.

 

האם יש  ספר ישראלי מהשנים האחרונות להמליץ עליו?

“שבע מידות רעות” של מאיה ערד. ספר חכם ומצחיק שיש בו עירוב מושלם של לוקאליות וגלובליות.

תוצאת תמונה עבור שבע מידות רעות

מה אתה חושב את חושבת על הכתבה?

כל מה שבאזז

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן